Volim da ističem i ukazujem na dobre poslovne prakse, primere kvalitetnog i predanog rada. Zaista volim, što često i radim na blogu. S vremena na vreme prosto se oduševim nekim kompanijama i ljudima da u dahu napišem tekst. Kao što je ovaj. Sada mi je za oko zapao jedan zubar. Tačnije, stomatološka ordinacija Grin Dental Care.
Prvo što mi je zapalo za oko jeste da imaju sajt. Zvuči neverovatno, ali ogroman broj stomatoloških ordinacija pojma nema šta je sajt, šta je internet, a šta elektronska trgovina. Jednostavno, ostali su u nekom 16. veku. Kao neko ko se bavi 21. vekom, modernim poslovanjem, oduševio sam se kada sam video da postoji i online zakazivanje pregleda! To je tek misaona imenica za mnoge. Kada pređete mišem preko tog dugmeta dobićete sve oblasti stomatološke prakse.
Prostim izborom oblasti, recimo preventive, dobijate sledeću stranu gde zakazujete pregled, vreme koje vam odgovara, datum kada želite da dođete i naravno ostavljate svoj email ili broj telefona za kontakt. Ne može biti prostije i jednostavnije. Naravno, ceo sajt je i na engleskom jeziku, a ono što volim jeste isticanje jasnog i vidnog cenovnika. Nema laži nema prevara. Lepo sve piše, pre nego što se klijent odluči da li će da im ukaže poverenje ili ne.
I to naravno nije sve što me je oduševilo. Drugo što sam primetio jeste da imaju svoj blog. To je jako važno sa aspekta modernog poslovanja u današnje vreme. Blog je jedan od kvalitetnijih kanala content marketinga o čemu sam već pisao OVDE. A kada se uđe u Blog sekciju na lep i pregledan način se vide sve teme koje je ekipa iz Grina obrađivala. Recimo, jako važnu temu „Strah od zubara“. Verujem da je to zaista ogroman problem koji muči mnoge ljude. Imam prijatelje koji ne mogu nedelju dana da dođu sebi jer imaju zakazan pregled, pa smišljaju razloge kako da pomere termin ili da nekako ne odu. Ili, recimo, tekst posvećen karijesu. Šta je to, kako se dobija i kako se leči.
Treće, prisutni su na gotovo svim društvenim mrežama. Ok, manje više, većina zubara i jeste prisutna na društvenim mrežama. Ali, 4300 fanova na fejsu i 6500 pratilaca na instagramu nije zanemarljiva brojka. Čak šta, za veliko poštovanje je. A na youtubu imaju 20 video snimaka. Na tviteru nažalost nemaju mnogo pratilaca jer nisu mnogo aktivni. Zadnji tvit je iz jula ove godine. Pa bih im ovom prilikom savetovao da se ozbiljno posvete tviteru jer je on idealan za dvosmernu komunikaciju. Dovoljno je pogledati šta radi tviterašica-stomatolog Zubarica. Ona zaista pametno koristi tviter u promociji svojih stomatoloških usluga u Novom Sadu.
Zapravo, najviše mi se upravo dopala njihova prisutnost na youtubu, jer u formi vloga obrađuju razne teme. Kao poput zubnog otoka – zubnog abscesa (zubobolja) i kako se to leči. Obradili su dosta stomatoloških tema, a vlogovi su im kvalitetni. Zaista kvalitetni.
I na kraju, na sajtu imaju lepu kontakt formu sa lokacijom kroz google mape, na kojoj se vidi čak i 6 reviewa. I koliko sam video jako pozitivnih.
I za kraj, ono najslađe, što mislim obožovam najviše, prihvataju kartice! Oh, dvajesprvi veče. Ali naravno, može i na rate. Moj zubar nema ni sajt ni online zakazivanje, ni plaćanje karticama pa moram svaki put da se smaram da jurim keš, da zakazujem telefonom, da… Iako je moj zubar zaista dobar, voleo bih kad bi se modernizovao. Ja mu stalno pričam o modernom poslovanju, ali neće da sluša. Ima dovoljno i neće da se menja. Ali, danas jesi sutra nisi. Što bi se reklo. Ja ću opasno razmisliti da probam usluge Grin Dentala. I ime mi se sviđa. Sem logotipa. On mora da se menja 🙂
A kao finalni specijal, za vas sam uradio kraći intervju sa njihovim direktorom i osnivačem dr Nenadom:
Zverko: Od kada postojite?
Nenad: Nakon završetka studija stomatologije 2010. godine, krecem sa aktivnim bavljenjem stomatologijom i pronalaženjem najkvalitetnijih rešenja za probleme sa kojima se susrećem. U početku je to bio paralelni rad u Domu zdravlja i renomiranoj privatnoj stomatoloskoj ordinaciji u Beogradu. Želja za zadovoljnim pacijentima i savršenim osmesima me je vodila ka konstantnom usavršavanju i savladavanju protokola i materijala koji bi mi to omogućili. Već sredinom 2012 godine, ohrabren podrškom porodice i zadovoljnih pacijenata počinjem sa svojom privatnom praksom. Preporuka za preporukom vodila je ka sve većem poslu i većem usavršavanjem.
Zverko: U kom trenutku ste odlučili da izađete na društvene mreže?
Nenad: Krenuli su da usleđuju pozivi, tipa gde se nalazimo, gde mogu da se pogledaju naši radovi i sl. U tom trenutku počeli smo da razmišljamo o sajtu ordinacije i društvenim mrežama. Sami klijenti su nam ukazali na njihovu potrebu za tim. Kasnije se sve jedno za drugim nadovezivalo. Facebook, Youtube i Instagram su kanali gde naši pacijenti razmenjuju iskustva i sasvim prirodno je da i mi budemo deo svega toga.
Zverko: Koliko vam oglašavanje na internetu i korišćenje društvenih mreža pomaže u poslovanju?
Nenad: Generalno, naše poslovanje se razvija zahvaljući ličnim preporukama zadovoljnih klijenata. Prisustvo na socijalnim mrezama i internetu samo ohrabruje naše zadovoljne klijente da nas preporuče i u direknom kontaktu da nas prezentuju. Takoše, poruke i saveti koje upućujemo putem društvenih mreža uvek dobro dođu svima, kako pacijentima koji nas poznaju tako i našim budućim pacijentima. Uvek nam je drago da nekom pomognemo, makar to bio savet ili pozitivan slogan koji delimo putem društvenih mreža. Ali, možemo reći da su nam društvene mreže donele povećanje posla.
Zverko: Koliko koristite nove tehnologije u praksi i da li one imaju uticaja u kvalitet vaših usluga?
Nenad: Ekspanzija tehnologije, robotike i softvera je donela promene i u stomatologiji. Kompjuterizovanom stomatologijom su se stekli uslovi da se vrlo precizno i u potpunosti imitira prirodni izgled zuba. A takodje i da se nadoknade izrade u vrlo kratkom vremenskom intervalu. Materijali koji se koriste prilikom izrade ovih nadoknada su po svojim estetskim i mehaničkim osobinama slični ili bolji od prirodnih zuba. I ovo je pravo rešenje za sve koji žele da se primeti prelepi osmeh, a ne prelepi veštački zubi. Neke od naših radova možete pogledati na http://grin.rs/stomatoloska-ordinacija-grin-beograd/
Možemo se pohvaliti aparatom za dijagnostiku karijesa uz pomoć koga je mogućnost ponovnog javljanja karijesa ispod plombe, takozvanog recidivirajućeg karijesa, svedena na minimum. Konstanto pratimo razvoj naše industrije i primenjujemo tehnologije koje se dokažu.
Meni je bila čast da razgovaram sa Nenadom, i uvek je drago videti pametne moderne ljude koji kapiraju značaj interneta i modernog poslovanja. Želim im puno uspeha.
One thought to “Zubar iz 21. veka”
Hm. Koliko je meni poznato zubarske ordinacije ne mole previse da se eksponiraju preko Interneta. Naravno, oe ordinacijei koji to rade se ocigledno drugacije brendiraju, ali su u manjini.