Postoji mnogo prepametnih mladih ljudi koji ne mogu da rade i da se razvijaju u i iz Srbije. Previše barijera, sputavanja i loših zakona koji koče moderno poslovanje. Sigurno ste čuli za Car:go servis. Takozvani srpski Uber. Ona vam omogućava da na lak, brz i dosta povoljniji način poručite vozilo koje će vas prevesti iz tačke A do tačke B.

Screen Shot 2016-07-24 at 3.06.23 PM

Taj servis su pokrenuli sjajni mladi ambicionzi ljudi. Iz Srbije. Nisu želeli da svoj biznis pokreću iz Irske, Bugarske, Delavera. Ne. Samo iz Srbije. Želeli su, a i dalje žele, da ovde plaćaju poreze. Doprinose. Zapošljavaju domaće ljude. Nisu tražili nikakve beneficije, investicije države, povoljnosti. Ništa. Samo su hteli da ih država pusti da se razvijaju.

Ali. Uvek ima ono ali. To je nemoguće. Čekali smo dugo da dođe PayPal. Svi, uključujući i Narodnu Banku Srbije, koja je glavni kočničar modernizacije srpske privrede, reklu su da nema nikakvih prepreka za korišćenje tog servisa. I Car:Go je naravno omogućio svojim korisnicima da plaćaju za usluge prevoza putem PayPala. Ali. Opet ono ali sa početka pasusa. Dolaze problemi. PayPal nije dozvoljen u okviru Srbije. Jer, ovde je moguće plaćati samo dinarima. Iako sve preračunavamo u evrima. Plaćamo rentu za stan u evrima, platu preračunavamo u evre, stanove kupujemo u evrima, pa čak i automobile. Razmišljamo i volimo evre, ali dinar nam je nametnut. I to je sve u redu. Ali. Car:Go ne može da zna da li je korisnik stranac ili iz Srbije. Šta ako, hipotetički primer jako lako desiv u praksi, dođe Peri sa Vračara prijatelj Miquel iz Meksika, i hoće da plati prevoz ali kroz nalog Pere? Ili jednostavno Miquel napravi svoj nalog i plati PayPalom, ali u okviru Srbije? Car:Go ne zna odakle je Miquel. Niti ga interesuje. Niti može da u aplikaciji zabrani domaćim korisnicima da plaćaju PayPal, a da takvu mogućnost ostavi samo strancima. Prosto je tehnički neizvodljivo.

IMG_6727
Promo: Kreiraj konkurs i dobićeš preko 200 ideja od kojih biraš najbolju. Preko 10.000 dizajnera čeka te!

Ali. To ljude iz Narodne Banke Srbije ne interesuje. Zato su im poslali inspekciju. Koja ih je maltretirala 6 meseci. Umesto da se fokusiraju na rast i razvoj, zapošljavanje novih ljudi, oni su vreme i novac (vreme je novac) trošili na objašnjavanje sa inspekcijama i Narodnom Bankom Srbije. Objašnjavali su im šta je to Uber, šta je to Car:go, šta je to PayPal, šta je to domicil. Ne vredi. Krše zakon. I on i sam PayPal. Da li će i PayPal biti kažnjen od strane presjajne Narodne Banke Srbije? Isti onaj PayPal za koji “ne postoje smetnja da radi u Srbiji”? Ostaje da se vidi.

IMG_9235

OBAVEZNO: Poslušajte naše gostovanje na Radio Beograd 1 gde smo detaljno pričali o ovim problemima.

Da li je rešenje ugasiti firmu? Preseliti je van Srbije? Ili jednostavno prilagoditi zaostale i zastarele zakone i ljude iz 16. Veka i zameniti ih sa modernim, pametnim ljudima iz 21. Veka?

Svi znamo odgovor. Zato nastavljamo da se borimo za normalnu i bolju Srbiju iz 21. veka!

3 thoughts to “Hajde da uništimo Car:Go potpuno

  • nenad

    ne znam zasto bi ova aplikacija imala problema sto se naplacuje u dinarima, verujem da se to da srediti. NBS iz nekih visih i nama nedostupnih razloga pokusava da odrzi dinarizaciju u Srbiji. Ja verujem da je to opravdano. Ne moze se takva nacelna odluka menjati zbog aplikacije. Na timu je da ovo promeni. Ne mora selidba u strane zemlje, to moze da se obavi i odavde. Ja bih voleo da CarGo uspe, ne verujem da moze da ugrozi taksiste i rent a car agencije koje su veliki lobi

    Odgovori
  • Dusan

    Previse je taksista na ulicama da bi ovaj servis zaziveo. Ceo sistem se gusi vec godinama unazad. Najbolje resenje bi bilo da drzava napravi novi zakon koji ce poboljsati taksi usluge u smislu obavezne sertifikacije vozila (starost, izgled), ali i vozaca (testovi, znanje jezika). Na kraju da se Car:Go ukljuci kao provajder usluga za taksi kuce. Jedino na takav nacin bismo imali kvalitetnu taksi uslugu, pa makar i bila nesto skuplja.

    Odgovori
  • Dejan

    Previse je bahatih taksista, to je mozda bolja konstatacija. Mozda su taksisti u pravu sto se tice nekih stvari, poput zakonskih obaveza, mada je kod CAR-Go, drzava prakticno bila ukljucena u ceo proces. Medjutim, koliko su neistina izneli preko medija je strasno. Kazu svako vozilo nije starije od 2006. godista, svi moraju da imaju klimu… Dan kasnije, dve zastave 101 krstare kao beogradski taksisti…

    Odgovori

Leave a comment

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.