Danas se desio jedan jako nemio događaj. Čovek (Crnogorac, dakle stranac) je ušao u autobus GSP-a, nije imao kartu kod sebe (odnosno novaca na istoj) i komunalna policija je pretukla čoveka. Odmah da se ogradim: Osuđujem postupak komunalne policije i treba ih strogo kazniti. Ali, da li je sve tako crno-belo? Da li je švercer (putnik) nedužan? Da li on snosi svoju krivicu?

Da bih dao odgovor na ovo pitanje, moram prosto krenuti malo sa istorijom. Ne plašite se, kratkom istorijom. Naime, Srbi su narod koji je naviknut decenijama da ništa ne plaća i da država za njega sve čini. Nema veze što je Sloba štancovao pare, što smo živeli od kredita pod Titom a posle i pod Slobom, što je para bilo kol’ko hoćeš (samo onih virtuelnih para). Ništa od toga nije važno. Važno je da je nama Javni saobraćaj bio besplatan, da je školovanje bilo besplatno, da je Zastava imala 12.000 zaposlenih dok je jedan BMW imao nepunih 3.000, da je u većini firmi bilo višak od oko 3 zaposlena po radnom mestu… To je bilo važno. I zato danas smo u situaciji da nam je obrazovanje u katastrofalnom stanju, da nam se autobusi i tramvaji raspadaju, da smo proizvodili juga do skoro, da nemamo ekonomiju…

Tako dolazimo i do ovog današnjeg problema. Mnogo je ljudi koji ne plaćaju javni prevoz. I isti ljudi ne mogu da shvate da je GSP firma kao i svaka druga koja pruža uslugu. Kome se usluga ne sviđa ne mora da je koristi. Meni se recimo ne sviđa hleb Sava (što proizvodi državna pekara). Jel ja treba da uđem u radnju i uzmem hleb a ne platim? Jel možete da neplatite Telenor, Mts, Vip račun? Ne možete. Tako isto ne možete da neplatite kartu za javni prevoz a da se istim vozite. Zato, takođe osuđujem postupak putnika kao i svih drugih koji ne plaćaju kartu. Javna je tajna da mnogi stranci i ljudi iz unutrašnjosti namerno ne plaćaju kartu već uvek daju ličnu kartu znajući da im nikada kazna neće stići na kućnu adresu. Ali, to je problem nesposobne države da pošalje kaznu iz jednog grada u drugi. Meni recimo nikada ne bi palo napamet da se pravim pametan i idem a ne plaćam kartu, a 90% putnika u javnom prevozu plaća. A tek mi ne bi palo napamet da se brecam, kurčim i širim pred komunalnom i da isterujem neku „pravdu“ (nema govori o pravdi). Ja se tako nikada ne bih brukao.

Meni je stvarno žao, i možda ovo sa moje strane zvuči surovo, ali prosto tako je. Mnogi se neće složiti sa mnom, i imaju svako pravo na to. Ali ja samo pričam realno i iskreno. Pričam ono što mnogi ne smeju.

A koga interesuje evo i snimka:

httpv://www.youtube.com/watch?v=T88A8Nk7Rn0&feature=player_embedded

p.s. očekujem veliki broj negativnih komentara i radujem se diskusiji. Možda nisam u pravu, recite slobodno šta mislite o ovome

39 thoughts to “GSP, BusPlus, komunalna inspekacija i drugi pogled na celu stvar

  • Kritika

    Slasem ze uglavnom sa ovde napisanim. Ali ono sto je po sredi ovde je, po meni, preterana upotreba sile i sredstava prinude. Jer, u situaciji kada covek ne zeli da izadje napolje, komunalna je tu da ga izvede. E sad dolazimo do tog dela: prekomerno. Ja ovde ne vidim, eskalaciju od naredbe izadji do udaranja coveka mucki u stomak tri puta vezano… Zasto nije na primer, odmah izvadio lisice, vezao mu oko ruke i onda povukao ruku na ledja? Cemu sila tolika?

    Ali ima i jedna druga strana medalje. Pre tri godine sam bio u Vasingtonu, kada sam prirustvoao privodjenju lica od strane policajke, bez da sam ja video jasan razlog ili cuo. Covek je bio prodavac karata, i odjednom je zena skocila na ovog, nastao je pandemonijum, izbacila mu je mobilni iz ruke, isti se rasuo po plocniku, odmah je dosla patrola i coveka odvedose. Prekomerna upotreba sile? Mislim da je to sigurno bilo, jer covek nije davso nikakve znakove pretnji. Tako je u USA. Oni su otisli, po meni, u neki drugi ekstrem da prvo pucaju pa pitaju ko si, ali jedno je sigurno: policija se bespogovorno slusa. Ovde je mislim pre slucaj, balavca sa znackom, pojedinca zbog koga cela policija (i komunalna i redovna) dolazi na zao glas, jogunastog putnika koji to isto ne bi ni pod tackom razno smeo da ponovi u Rimu, Parizu, Londonu i nesretnog spleta okolnosti.

    Citao sam na twittwru da mnogi imaju lose reci za putnike koji su samo gledali i stajali sa strane. To je dobro sto se niko nije umesao, jer to nije njihov posao. Ono sto je
    pohvalno je to sto su dogadjaj snimanli, dakle vrslili su delatnost kontrole rada i sada vidimo da je mozda doslo do prekomerne upotrebe sile od strane nekog ko bi jako jako jako morao da vodi racuna da istu ne zloupotrebi…

    Odgovori
    • zverko

      Za prekomernu upotrebu sile moraju da odgovaraju!

      A ovo za putnike što nisu reagovali, pa ljudi su preplašeni, ne možeš očekivati od njih da reaguju. Ja verovatno ne bih mogao da ne reagujem ali bih verovatno nadrljao, i nikom ništa. Ljudi su navikli da ćute i trpe 🙁 Tužno, ali istinito

      Odgovori
  • zverko

    Slažem se, komunalci moraju biti kažnjeni, otpušteni a pritom da plate i odštetu momku. Ali ja pričam uopšteno o društvu, našem mentalitetu i narodu

    Odgovori
    • muse

      zverko, šta je društveno načelo: da se mora plaćati javni prevoz ili da ne sme biti nasilja u javnim službama (ne računam odnos između policije i kriminalaca)?

      hoćemo li, kao zajednica, braniti princip da svako, bez izuzetka – osim onih precizno definisanih zakonom – mora da plaća javni prevoz, i da mora biti izložen sankcijama ukoliko ne plati; ili smatramo da je vrednost koja nas, kao društvo, karakteriše i za koju smo spremni povremeno da rizikujemo i sopstveni komfor da bismo je odbranili – princip da javne službe koje plaćamo ne smeju da vrše nasilje nad građanima, nikad, ni pod kojim izgovorom, osim u slučajevima strogo i precizno definisanim zakonom (kao mera kojom se sprečava veća šteta)

      meni se čini da zajednica slobodnih ljudi može da funkcioniše i sa besplatnim javnim prevozom, i sa prevozom koji se plaća a u kom se mnogi švercuju itd.

      ali društvo u kom su građani nasumice i arbitrarno izloženi nasilju vrlo teško opstaje bez sve veće represije

      crta ovdašnjeg mentaliteta koja mene daleko više zabrinjava od sklonosti ka neplaćanju javnog prevoza je ona što nas uslovljava da potražimo opravdanje za vlasti i moć, najčešće na štetu običnog građanina

      naravno, samo onda kad se ne tiče nas lično.

      Odgovori
      • zverko

        I jedno i drugo. Usluge se moraju plaćati, a ne sme biti nasilja. Nema tu nekog izbora

        Odgovori
        • muse

          naprotiv, ima izbora. da li nam je važnija nepovredivost usluga ili nepovredivost ljudi

          jednostavno je – usluge mogu biti i besplatne. nasilje mora biti zabranjeno

          Odgovori
  • Iva

    Zverko dragi, ako vec znas istoriju ne bi bilo lose da znas i srpski pravopis.Cisto eto ako zeli neki kredibilitet kad vec popujes 😉 Mada to sada nije bitno.

    Covek nije imao kartu iz Bog te pita kod razloga, u komentaru lepo pise da je ponudio licnu kartu sam. Oni su imali obavezu da je uzmu i da mu napisu mandatnu kaznu. To da li oni iskoriscavaju to sto kazna stize do tipa 20km od Beograda ili do Antartika nije bitno. Drzava treba da sredi to. Nije uvedeno placanje karata juce, do pre par meseci ih je naplacivao GSP i tada je to najbolje i funkcionisalo. Sada, posto je to sve preuzela vec necija firma koja hoce da zgrne pare je odjednom placanje karata postao problem broj 1, pa najbolje da se i policija i vojska ukljuce u resavanje ovog problema. Sverceri su postojali i postojace, na drzavi je da ih pravno sankcionise, a ne da biju ljude. U Becu na primer je kazna, cini mi se, 50 e. Ako imas plati, a ako si stranac, a nemas da platis cao zdravo 6 meseci zabrana ulaska u drzavu, pa se ti zezaj ako hoces. Znaci nacin postoji, samo njih ne interesuje. Ko da zivimo na Divljem zapadu, a ne u civilizovanoj drzavi.
    Secam se podatka da kada je uvedena stroga GSP kontrola je broj karata prodatih porastao za milion, a markica za 30%. Znaci ljudi su kupovali i placali prevoz najnormalnije. Ovo sto se desava sa prevozom je jedan neverovatan bezobrazluk. Iskreno se nadam da ce im polupati sve aparate i da vise niko nece placati kartu. Pa nismo valjda ludi vise da dajemo pare kojekakvim kriminalcima i da toliko prave budale od nas. Do skoro sam redovno placala kartu. Otkada sam procitala da su pokusavali kontrolori i komunalci da izbace zenu iz autobusa jer joj se nije ocitala placena mesecna karta, ne pada mi na pamet.
    Tako da ovaj tvoj drugi pogled bi, po meni, pio vodu u nekoj drugoj situaciji, u nekoj drugoj drzavi 😉

    Odgovori
    • zverko

      O draga Ivo, gramatika strikes again 🙂 Voleo bih da mi ukažeš na greške, priznajem sve u najavi.

      Što se tiče ove situacije, ja oštro osuđujem svako nasilje. Ali ja sam pričao o mentalitetu, Srbima i našoj naravi. Nisam pričao samo ovom slučaju.

      Hvala što si komentarisala tekst

      Pozdrav

      Odgovori
    • zverko

      Eh da, zaboravih kažeš: „Tako da ovaj tvoj drugi pogled bi, po meni, pio vodu u nekoj drugoj situaciji, u nekoj drugoj drzavi „, a ja se pitam kada ćemo mi biti ta neka druga, normalna zemlja?

      Odgovori
  • Deja Zivin

    Ostrnuo bih se samo na jednu stvar.

    Postavka u tekstu je netačna.
    Prvo: Za hleb, mobilnog operatera ili sve ostalo postoji alternativa. Tj, u tom slučaju imaš sličan proizvod i uslugu koju plaćaš UKOLIKO ti se prvo ponuđena ne svidi.
    Drugo: to su privatne firme (tj. a.d.), dok je GSP gradsko preduzeće.
    Ogromna i ključna stvar.

    U čemu je razlika?
    U tome što VIP ili pekaru NE PLAĆAŠ ukoliko ti se ne sviđa to što nude.
    Ali, GSP plaćaš kroz porez gradu. Sam grad daje novac za GSP (dok za ostale ne). I za GSP nemaš alternativu, postoji samo jedan gradski prevoz.
    Njega ne možemo nazniti tako što ćemo uhvatiti drugog prevoznika, jer konkurenciju – NEMA.

    Ostale teze, zaista ne bih komentarisao. Svako ima pravo na svoje uverenje.

    Ali, je tužno da je batinanje putnika zbog 60rsd objašnjeno svaljivanjem krivice za težak položaj u zemlji na pojedinca, ne na vlast. Neki znaju kuda to vodi, a neki će uskoro saznati…

    Tužan događaj za naše društvo, zaista.

    Odgovori
    • 1zverko

      Kako ne postoji alternativa za BusPlus? Postoji privatni autobus, 20 dinara skuplji. Postoji bicikl, automobil, taxi itd…. Alternativa postoji. Postoji recimo i BGVoz. Ja idem bgvozom i izbegavam autobuse zbog gužvi i svega ostaloga.

      Ali slažem se da svako ima pravo na svoje uverenje, i možda i nisam u pravu ali eto ja izrekoh šta mislim i verujem 🙂

      A ceo ovaj događaj jeste tužan za naše društvo, kad smo na ove grane spali, da ova stoka bije ljude, a ovaj da se bruka i maltretira autobus. Umesto da imamo „normalne“ probleme kao sav normalan svet, mi smo spali na ove grane. Zaista tužno

      Odgovori
      • NenaNi

        e neka si mu rekao—kad je budala

        Odgovori
  • Iva

    „ne“ se pise odvojeno od glagola ;)) takodje i „samnom“ se pise odvojeno… Jer neces reci ‘idem saivom’ nego ‘idem sa ivom’ 🙂

    ne, razumem ja tu skroz pricu o mentalitetu. Bas zato sam i rekla podatke GSP-a od prosle godine kada je to bilo pod nadzorom GSP-a [kao sto bi i trebalo da bude]. Ljudi su zaista osetno vise placali karte i nije bilo nekih velikih problema. Tako da se mentalitet „obicnog gradjanina“ da kazemo menjao, jer vecinom nisu ni znali da nisu duzni da pokazu licnu kartu obicnom kontroloru, a i kontrolori su bili za nijansu bezobrazniji. Ovo sada kako je uradjeno nema veze sa mentalitetom nego sa cistom kradjom. Makar ja to tako vidim.
    Btw u Subotici je uveden isti sistem. Koliko ja znam sve je ostalo u nadleznosti GSP Subotice i sve aparate je napravila neka srpska kompanija. Ali to je Subotica… Oni nisu imali kradonacelnika ;))) Doduse sad im je tu onaj „ministar ekolog“, tako da, nek im je Bog u pomoci 😉

    pozdrav

    Odgovori
    • zverko

      Slažem se u potpunosti. Takođe, imaj na umu da je blogpost napisan za manje od 6 minuta i da je suština uvek, ali uvek iznad forme. ali, greška je postojala, iskreno priznajem, već ispravio

      Odgovori
  • Miloš

    Za vreme studija sam upoznao poprilično Crnogoraca, mahom dobri momci, ali većina njih nije plaćala GSP karte/markice jer im se moglo. Znali su da im kazna nikada neće biti naplaćena (jedan kontrolor reče kako oni ne šalju kazne na adrese van Srbije) i uvek su spremno vadili ličnu kartu kada se pojavi kontrola. Kontrola onda vidi da su iz CG, okrene se i ne ulazi u raspravu sa dvometrašima 😉

    Ovo ne govori ništa naročito o Crnogorcima, nego pokazuje da je narod navikao da se provlači kroz sve rupe koje im sistem pruža. Ništa od toga nije neki vid bojkota ili građanske neposlušnosti kao što mnogi internet heroji pokušavaju da predstave. Svakoga dana mogu videti u prevozu ljude koji su itekako svesni da nemaju kredita na kartici, a voze se i nadaju se (i uspevaju) da izbegnu bilo kakvo kažnjavanje od strane BusPlus kontrolora.

    Odgovori
    • NenaNi

      a pri tome prvi trče da sednu i zauzmu ono malo mesta, pa pošteni svet mora da stoji i da se gužva

      Odgovori
  • 1LittleTweety

    Pa sta ako je covek Crnogorac, odn the budemo precizniji strani drzavljanin?

    Sta the je to recimo bio strani drzavljanin koji ne zna nas jezik, vec recimo neki Francuz, Englez? Onda, jel, ne bi bilo opravdano sto su ga istukli? Prvo bi nam sad visili na vratu svi njihovi predstavnici, sto ambasade sto iz odbora za zastitu ljudskih prava… Iskreno, I ovi iz CG su ludi ako ne tuze ovaj nas olos za napad na stranog tj njihovog drzavljanina.

    On je kulturno ponudio licnu kartu. Po cemu je to njegova krivica sto mi zivimo u takvoj drzavi koja nije uredila sistem naplate za strane drzavljane? Ja to, oprostices mi, gledam sa jedne druge strane: Covek nije pruzio otpor, dao je dokumenta, on ima pravo the nastavi voznju, oni nemaju pravo the ga tuku, maltretiraju, cak ni vredjaju.

    I jos jedna stvar; ne mozes stvari globalizovati. Citava buka I negodovanje bus-plus sistema su jos na pocetku bili iz razloga sto se, kako si I sam naveo, vozimo raspalim autobusima u kojima zimi prolece vejavica, kasne, ne pridrzavaju se reda voznje a bahate se. Ako ti neko naplacuje uslugu, onda je logicno the ti istu I pruzi. To bi valjda tako trebalo the bude… Ako oni ubise sa hvaljenjem kako su uveli aparate gde se cekiraju karte I gde se najavljuje svaka stanica I ako ti to placas onda valjda ocekujes the to tako I jeste.

    Meni se vidis desilo the sam usla u autobus, uputila se u deo grada u koji inace retko idem, trebam the sidjem na stanicu za koju ne znam koja je tacno, znam samo kako se zove, (jer sam nasla na planu plus) I ocekujem the see you u autobusu cuti tu stanicu. Ah, mog iznenadjenja… Aparat ne radi. Ja promasim stanicu I sve to platim.

    Takodje jednom udjem u autobus I ne mogu the otkucam kartu jer aparat NE RADI, a onda udje ista ovakva kontrola koja hoce the mi naplati kaznu. Pa naravno the I’m ne dam dokumenta (cime sam jel jos gora od mladica kog kritikujes?) jer znam the od moje naknadne zalbe u GSP-u nece biti nista. Zensko sam, pa sam nekako prosla bez batina…

    Ja sad tebe pitam, jel to normalno? Jel normalno the nekog tuku zato sto I’m nije pruzao otpor? Jel normalno the ja I mimo uplacenog kredita na bus plus kartici moram the izvadim 120din iz dzepa I kupim kartu kod vozaca the se ne bih ubedjivala sa kontrolorima kako I’m ne radi oprema za naplatu karata?

    Da li je normalno, sve I the I’m ovaj mladic nije dao dokumenta, the ga tuku? Pa kakva smo mi to zemlja?

    Jel treba na takav nacin the se uvodi red I the se ophodi prema ljudi, zato sto smo mi, eto, „navikli the nista ne placamo“?

    Pa to onda nije nista bolje od ovog:
    http://www.youtube.com/watch?v=52s9QsjChTk.

    Odgovori
    • Darko Vidić

      Naravno da nema veze što je Crnogorac, time sam samo želeo da kažem da je to strani državljanin. Jer to je jedan od razloga zašto siledžije nisu htele da prime ličnu kartu. Opusti se 🙂

      I naravno da nije normalno nekoga tući i upotrebljavati silu. Hajde sada lepo ponovo pročitaj prvu rečenicu u blogpostu. Ali bukvalno prvu rečenicu. Šta sam tamo napisao?

      Odgovori
      • 1LittleTweety

        Opustena…. 🙂

        Jasno je da si naglasio da je Crnogorac, zbog cega sam ja i pitala pa sta ako je iz Cg (mi to nekako gledamo susedski suvise i nemamo bas predstave da su to strani drzavljani kao na primer sto su i Nemci). Takodje si se ti lepo i ogradio drugom recenicom 😉 da bi zatim postavio pitanje njegove licne odgovornosti.

        Ipak, ostatak teksta ne govori bas u prilog drugoj recenici, vec se nekako vise postavlja kao teza-antiteza.

        Dobro je da smo se ipak razumeli da “
        naravno da nije normalno nekoga tući i upotrebljavati silu“ i da ne postoji opravdanje za tako nesto.

        Odgovori
        • 1zverko

          Ja sam uvek bio protiv nasilja 🙂 Iako sam nekada i bio u nasilnim situacijama, ne volim ih i izbegavam. Naročito protiv slabijih ljudi od sebe. A za komunalce nemam reči. To je bahata stoka koju treba ….

          Ali da, smatram da putnik ima veliku odgovornost ali ne za dobijanje batina. To možda ljudi nisu shvatili. On ima odgovornost prema državi, ostalim putnicima, svim građanima koji plaćaju kartu, jer oni su svi ovce a on je pametan?

          Odgovori
          • 1LittleTweety

            Khm… U ovom slucaju bojim se da gresis. Da se on bahatio pa nije kupio kartu a ne da dokumenta, da se svadjao sa njima, bio grub ili bilo sta slicno onda oke. On covek prosto nije kupio kartu, usla je kontrola, dao je dokumenta na uvid i… Od njega posteno i korektno. Ti po zakonu ako nemas putnu kartu duzan si da komunalcima das dokumenta iz kojih se uzimaju tvoji podaci i pise se kazna koja se dalje procesuira. To sto smo mi nenormalna drzava pa nismo zakonom propisali, a sta sa stranim drzavljanima, jer njima ne moze da se posalje i naplati kazna jer mi to nismo medjusobno regulisali, to je druga stvar.

            Ti isti crnogorci su recimo situaciju kad te zaustavi murija za, recimo, prekoracenje brzine, to normalno regulisali. (Znam, desilo mi se skoro :)) Zaustave te, napisu ti prijavu i priznanicu, zadrze ti dokumenta, posalju te u obliznji grad da platis, kad platis vratis se kod njih (patrole koja te zaustavila) po dokumenta i nastavljas dalje. Niko te ne tuce, cima, maltretira…

            Ako si citao tekstove koji su bili po novinama i izjave ovog momka (a vidi se i na snimku) on im je dao licnu kartu i cak ponudio da je zadrze i da ce se on vratiti po nju i platiti kaznu kako bi je preuzeo. Dakle, on se nije bahatio i pravio ostale putnike budalama jer jel, oni placaju kartu a on ne jer mu se moze, obzirom da je strani drzavljanin.

            Kapiras? On je covek ono sto je bilo do njega odradio najnormalnije i najpostenije.

          • 1zverko

            To jeste. Da je bio miran, bio je. Sve je uradio što bi rekli „normalno“. A znajući ljude kod nas, masa njih se pravi „naivna“ znajući da im kazna nikada neće doći. Pa znam toliko ljudi iz unutrašnjosti koji ovde prave saobraćanje prekršaje baš zato što znaju da im nikada dole neće stići. Znači ne pričam o inostranstvu, nego pričam o unutar Srbije

            A kada je mentalitet u pitanju, ja bih voleo da dođe vreme kada će ljudima zaista biti glupo i blam da ne kupe kartu. Kako se na zapadu ne dešavaju ovakve situacije? Niko nikog ne provocira, svi znaju za neki red i tako se ponašaju.

            Pogledaš ove gastabajtere koji se u Nemačkoj ponašaju civilizovano, a onda dođu ovde i bacaju đubre, voze 260 na sat, prave saobraćajne prekršaje. Znači, nije samo mentalitet u pitanju već i neki red i zakon. E zato se ja zalažem za maksimalni red i zakon.

          • 1LittleTweety

            Naravno da treba da postoje red i zakon (ali ne batinom) i naravno da se niko normalan ne bi blamirao za gsp kartu. To je vec neki drugi padez… No, mi zivimo u zemlji bezzakonja…

          • NenaNi

            jesi li ti ikada u živou bio u inostranstvu- da jesi, ne bi tako mislio

        • NenaNi

          A normalno je imati za cigare i za moblini, a nemati za kartu?

          Odgovori
    • NenaNi

      Kao prvo, ni u kojoj zemlji na svetu ne možeš da izvadis pasis ako si uhvacen bez karte. Zašto bi neki porivilegovani Crnogorac koji u Bg za dž studira 14 godina bio oslobodjen plaćanja karte?

      Odgovori
  • 1LittleTweety

    Ne znam sta se desava, ali pojedine reci se prevode na english 😀

    Odgovori
    • Darko Vidić

      ni meni sad ništa nije jasno. Moram da pogledam

      Odgovori
  • Peđa Supurović

    U sušrini cela ova priča oko busPlus se svodi na bezakonje, počev od načina kako je ceo taj servis napravljen, preko toga da građani revoltirani reaguju kako reaguju pa do toga da komincajci bezakonto biju ljude.

    Problem je očigledno u bezakonju koje stvara drugo beezakonje i tako se sve vrti u krug.

    Pitanje je, kome to toliko odgovara sve to bezakonje? Ovaj problem nije od juče i očigledno niko ne radi ništa da ga reši, već se uglavnom samo stvari sve više komplikuju.

    Odgovori
    • 1zverko

      Priča se svodi na dve stvari: 1. U Srbiji i dalje vlada bezakonje, i policija i ostali državni organi se iživljavaju nad narodom i 2. Oni koji plaćaju karte su ovce

      Odgovori
  • salemax

    Slično sam pisao pre par dana na Twitteru, a i raspravljao na FB-u, kada je najavljeno plaćanje obaveštenja o udaljenosti vozila, koje jelte košta celih 3 dinara i nije nikakva potreba, jer će bus doći i bez te informacije. Ko hoće da koristi neku uslugu ili proizvod mora istu i da plati. Baš sam postavio pitanje da li bi ti ljudi koji neće da plaćaju prevoz, poklanjali npr. hleb i pogačice da su kojim slučajem vlasnici pekare. Sve je to naviklo da ne plaća određene stvari, a sada kada nešto počinje da se dovodi u red, to nazivaju torturom. Jednom rečju – bagra. Nije ni čudo što smo u ovakvoj situaciji kao društvo.

    Odgovori
    • Darko Vidić

      Nažalost, ljudi u Srbiji prosto ne shvataju da mora da postoji neki red. Naravno, to ne znači da bilo ko sme da upotrebljava silu, ali svako mora platiti kartu. A takav smo narod da se bunimo i za 3 dinara za sms poruku. Pa ko hoće da pošalje neka pošalje ko neće ne mora. Iako smatram da je ipak GSP morao da uvede ekran na svakoj stanici gde bi pisalo kada koji autobus ili tramvaj dolazi. Ali za sada je ovako i to moramo da poštujemo.

      Odgovori
    • Iva

      o cemu ti covece pricas? u drugim drzavama nemas ni potrebu da kucas tu glupost na telefonu jer je lepo istaknuto na svakoj stanici za koliko autobus dolazi. Dokle vise ta prica mi smo ovako drustvo, mi smo onako drustvo… Mi smo sistemski unisteno drustvo od strane Bog te pita koga i zasto. Ali smo unisteno. Zasto bi se takva glupa informacija placala? Pritom ljudi nemaju leba da jedu, ali drzavi se mora sve placati[pritom ovo sve ide u dzep Bog te pita kome, a ne GSP-u]. Kako nas ko udari mi samo okrecemo drugi obraz i svadjamo se medjusobno sto nas drugi biju… Sagledaj malo siru sliku od ‘tako je kako je, ako to ne radite onda ste bagra’. Ovo nije dovodjenje bilo cega u red, vec pravljanje apsolutnog haosa i testiranja strpljenja ljudi.

      Odgovori
      • 1zverko

        Pričam o tome da zaista nije toliki problem što se sms naplaćuje. sms košta pa košta. Uostalom, ako nisi primetila, sada je izbačena aplikacija koja daje besplatno informacije

        Odgovori
  • Marko

    Apsolutno sam protiv nasilja. Kada smo to raspravili, da se vratim na temu koju je potencirao autor teksta. Da, karta treba da se plati, ovo je prosto izivljavajne na jadnom sistemu i smatram da je pogeasan stav „nek drzava ili grad resi kako ce da uspesno naplati kazne“, a do tad, mi cemo da koristimo njihove slabe tacke. To je kao da prelazite na crveno uz opravdanje „ko im je kriv kad nemaju kamere na svim semaforima i meni se zato moze da ne postujem pravila“. Stanje u drzavi je lose, ali ukoliko ne propagiramo pravu revoluciju, ovi mali cinovi licne revolucije ne doprinose apsolutno nicemu. Dakle, ili se pravi organizovan protest, revolucija ili postujmo propise. A strani drzavljani…mislim da je to tek bahatost. Koristices cinjenicu da si stranac kako bi „zeznuo sistem“ (da, lose organizom sistem , ali svejedno), ali ces da s druge strane uzivas blagodeti obrazovnog sistema drzave koju zezas. Pa nije lepo.

    Odgovori
    • zverko

      Ne bih imao šta da dodam

      Odgovori
  • ivan

    Ne znam da li Zverko zaista tako mislis kako kazes. Ili kazes tako da bi privukao sto vise komentara. Uzgred „neplatite“ odvojeno.

    Naime, da rascistimo odma neke stvari. U Titovo vreme se zivelo od kredita? A danas se uzima kredit da bi se isplatile penzije. Da ponovimo pitanje: u cije vreme se zivelo od kredita?

    Spoljni dug SFRJ pre rata je ukupno iznosio oko 10 milijardi dolara. Danas je dug svih tih balkanskih drzavica bar 20 puta veci. Dakle, SFRJ se jeste zaduzivala, ali drasticno manje nego danasnje vlade Srbije, Hrvatske, Slovenije…

    Tacno je da si imao visak zaposlenih. Da li bas 3 po radnom mestu, ili 5… Ne znam. Cinjenica je da nisi imao toliki jaz izmedju bogatih i siromasnih. Da je bio jako mali procenat ljudi koji nisu imali sta da jedu.

    Dakle, ne baratas tacnim informacijama, ili samo deklamujes zvanicnu ideolosku paradigmu danasnjice… Sta god mislio, nisi u pravu. Ili si vrlo malo u pravu.

    O BusPlusu.

    Ljudi su kivni na BusPlus iz vise razloga.

    – Zasto bi ikakav procenat od placanja usluge Javnom preduzecu isao privatnoj firmi koja je, uzgred, osnovana sa 500e i odmah nakon osnivanja dobila kredit od Erste banke od 10 miliona evra da bi pokrenula posao. Takodje, Erste banka se reklamira da ce uz BusPlus karticu svojim klijentima dati besplatno odrzavanje racuna u trajanju od 2 godine. Hm, hm… Jel da? Zakljucak: neko iz gradskih vlasti je namestio posao nekom svom, i naravno za to uzima procenat. Dakle, donosenjem 3 zvanicne odluke, uz nekoliko potpisa, neko uzima procenat od Javnog preduzeca. Ljudi zato bojkotuju placanje prevoza, odnosno odbijaju da pune privatne dzepove.

    – Zasto su cipovane karte BusPlusa personalizovane? Zasto BusPlus zanima kada je Petar Petrovic, koji je platio mesecnu kartu za prevoz, usao u autobus i gde? Karta je placena i sta BusPlus zanima ko ju je platio? Kada dodje kontrola, putnik ce pokazati kartu i to je to. Ako je karta personalizovana, to automatski znaci da vas je BusPlus identifikovao. Niti ljudi zele da ih BusPlus identifikuje, niti ta privatna firma na to ima pravo.

    – Cena karte. Za nas standard, karta je preskupa. Nije u pitanju dal neko navikao da ne placa ili da placa, istina je da ima svega. Jednostavno ljudi jedva sastavljaju kraj sa krajem. U takvoj situaciji prvo se kupuje hrana, odeca, obezbedjuje grejanje i struja, razlicite potrepstine za decu… A tek nakon svega ovoga, ako ostane para za prevoz. A kao sto znate, sa porodicnim budzetom od 30-50 hiljada, jednostavno NE MOZE da se plati 5-10 hiljada za javni prevoz, u zavisnosti od toga koliko clanova porodice MORA da ga koristi.

    Ovakvim ponasanjem gradskih vlasti i policije prema gradjanima se samo potpiruje socijalni nemir. To nije dobro, jer takva stanja dovode do prolivanja krvi. Kome to treba? Gradjanima, obicnim ljudima? Sumnjam.

    Uzgred, „nepitate“ se pise odvojeno. Imas na dva mesta u tekstu da je napisano zajedno. Dakle, nije greska.

    Odgovori
    • 1zverko

      Dragi Ivane,

      Krenimo redom:

      1. vezano za gramatičke greške neću da komentarišem. Iskreno, malo mi je muka GrammarNazzija. Uvek sam bio veliki zagovornih suština>forme. Ali pošto je u Srbiji uvek bila važnija forma, zato se danas i nalazimo tu gde jesmo.

      2. Insinuacija da pišem ovakve tekstove kako bih nakupio brdo komentara su neosnovane. Ja čvrsto stojim iza svojih stavova i nemam nikakav problem da kažem ono što mislim. Zato ću da ponovim još jednom: Prošlo je vreme kada je sve bilo „za džaba“, kada niko nije ništa plaćao i kada je sve polako propadalo. Zato smo i došli danas dovde dokle smo došli. I smatram da ako ne želiš nešto da koristiš onda nemoj da koristiš. Zamisli ja sada kažem „Uaaa Fiat, otpustili 3.000 ljudi, plaćaju naše ljude 200 eur, ja ću da ih bojkotujem tako što ću da kupim Fiat Punto ili ovaj 500L ali neću da plaćam rate“. Pa na šta bi to ličilo? Ako ne voliš BusPlus (GSP) onda nemoj da koristiš njihove usluge. Toliko je prosto.

      3. Slažem se za čipovane kartice i neke tehničke stvari. To im ne treba. Kao što je ružno da naplaćuju sms za proveru dolaska autobusa. Ali opet, tu najviše krivim GSP! Jer GSP treba da na sve stanice postavi tablu gde bi bile ispisane informacije. GSP je dao „koncesiju“ na transport u Beogradu, i BusPlus plaća naknadu GSP-u za korišćenje infrastrukture. Dakle, gotovo sve plaća BusPlus. Ali nije u domenu BusPlusa da li će na stajalištima da postoje table sa mestom dolaska. Dakle, krivi Đilasa i GSP a ne BusPlus

      4. Muka mi je više od kukanja kako je mesečna karta skupa. Studenti pa i stariji bleje po kafićima, svaki dan su po kladionicama, ali je zato busplus skup. Pa vidiš, nije. Ako imaš da svaki dan daješ 200 din na tiket i/ili 200 din na piće i kafu onda imaš i za Busplus. Zamisli šta bi bilo kada bih seo u kafić i ne platim kafu? Sjajno zar ne?

      5. Nekada nisi imao jaz između bogatih i siromašnih iz prostog razloga što je Tito, a kasnije i Slobodan Milošević kupovao socijalni mir. Šta to znači? To znači da je godišnje izdvajano 500.000.000,00 eur (slovima: petsto miliona eur) za subvencije Zastavi. Gde je bilo 12.000 radnika. Dok je jedan BMW imao 3.000 radnika. Imao si samo prividnu „lepotu življenja“ i „standard“. Kada su krediti trebali da se vraćaju onda je bilo belaja. Danas toga nema u toj meri. A da se i dalje zadužujemo to je tačno, ali iz razloga što smo imali ogromne dugove pre 2000 godine. Da li si možda upoznat da nam je Parski klub samo oprostio 600.000 eur? A i Londosnki klub nam je isto oprostio neke dugove posle smene Miloševića. Ne znam sada tačno, ali pogledaj ako te zanima. Mi smo bili u strahovitim dugovima, a koji se ni malo nisu ulagali u infrastrukturu. Sada se jesmo zadužili ali gradimo autopu, mostove itd… Dakle ne ide baš sve u potrošnju.

      6. Ja nisam potparol (PR) BusPlus i ne volim BusPlus. Niti ih branim. Ja se samo protivim nelogičnosti i bezobrazluku ljudi koji žive u ovoj zemlji i koji su navikli da ništa ne plaćaju. U Srbiji postoji samo sistem trange frange i „dođeš mi dođem ti“. Tako više ne može. Koristiš neke usluge – plati ih. Kratko i jasno

      Eto, to bi bilo to, ja ti se najiskrenije zahvaljujem na čitanju teksta a ponajviše na lektorisanju. Takođe bih te zamolio da nađeš greške i u ovom tekstu, jer ipak pravopis i gramatika su najveći problemi Srbije i bez toga Srbija ne može napredovati

      Veliki pozdrav

      Odgovori
    • NenaNi

      spolji dug je bio 20 mrd dolara

      Odgovori

Leave a comment

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.