Bankari, banke i bankarstvo su na lošem glasu vekovima. Koliko i advokati. Kažu da nema gorih ljudi od njih. Ljudi su iracionalna bića i vođeni su svojim strahovima. Bankari im „otimaju“ pare, a advokati „brane“ ubice. Nema veze što niko nikog ne tera da ode u banku i uzme kredit ili kreditnu karticu, a prezumcija nevinosti ne postoji, odvajkada. Advokati jednostavno moraju braniti i ubice, a bankari jednostavno moraju prodavati najvredniju robu danas – novac.
Malo vas se seća, svojevremeno, kompjuteri su bili veliki bauk. Ljudi su ih se, jednostavno plašili. Kompjuter je bio velika nepoznanica, njime su se bavili samo „odabrani“, a bio je veličine čitave sobe. Vremenom, smanjivao se i polako osvajao domaćinstva. Strah je smanjen ali je i dalje postojao u velikom obimu. Danas imamo kompjutere u šaci, i to bukvalno. Gotovo da ne postoji osoba koja nema pametni telefon. I ne plaše se više. A sve je počelo tako što je Steve Jobs uvideo strah ljudi od nepoznatog (kompjutera) i rešio da ih napravi „dobrim“. Humanizovao ih je. Prvi pravi kućni, domaćinski, računar bio je Apple Mac iz 1984. godine. I bio je dizajniran tako da ima lice. Da, pravo lice. Sa osmehom. I na taj način budući korisnici neće imati strah od njega. Jer je mio. Pitom. Dobar. Sladak.
Isto tako ni bankarstvo nije više ono što je nekad bilo. Čak i u Srbiji banke se nadmeću ko će izbaciti bolju uslugu i ko će više olakšati svoje poslovanje prema klijentima. Sem nekih, koji čine sve da zagorčaju život klijentima. O njima neću sad. Većina ostalih se takmiči na izuzetno konkurentnom tržištu i osluškuje potrebe korisnika. Ukida se pečat, smanjuje se birokratija, pružaju se inovativne usluge. No, i dalje postoji strah od banaka. Zato je Addiko banka rešila da krene stopama Steve Jobsa i humanizuje bankarstvo. I ne samo to, već i da edukuje javnost, a priprema mlade generacije za budućnost bankarstva. A kako drugačije ako ne kroz najpopularniju komunikacionu mrežu u Srbiji – Viber. Procenjuje se da je u Srbiji oko 5 miliona Viber korisnika. I zato su upravo kroz tu mrežu napravili pravu inovaciju – GO digitalni račun.
Poenta je jednostavna: Otvaranje računa online, za manje od 5 minuta, bez odlaska na šalter. I to je to! Sve završavate kroz unapređenu aplikaciju. Direktno kroz nju slikate ličnu kartu (sa obe strane) i na taj način ste se identifikovali. A naknadno možete koristiti određene usluge banke i direktno kroz Viber.
„Kako to bre kroz Vajber? A gde je šalter, pa jedan potpis, pa drugi, pa treći, pa ovaj papir, pa onaj papir, pa milion gluposti?“ – pitaćete se sigurno. Ali, zaista, ovo je postalo moguće. Aktivacijom Viber usluge kroz mBanking aplikaciju, možete vršiti plaćanja i ne samo to: i prebacivanje novca drugim korisnicima iz Viber imenika, eksterna plaćanja računa, provera stanja, itd… Određeni zakoni su se promenili i stekli su se uslovi za ovakve inovativne usluge. Nažalost, zbog nekih drugih zakonskih ograničenja i zakonskih akata koji još nisu modernizovani, ova usluga se vodi kao instrument male vrednosti (do 15.000,00 dinara salda na računu u datom trenutku). I sve se obavlja u okviru tog limita. Ukoliko korisnik želi da plaća račune ili prebacuje novac nekome u većim iznosima mora da ode do ekspoziture Addiko banke.
Probajte, ništa vas ne košta. Sem kad plaćate račune, 15 dinara po komadu. Ja sam već probao i jako mi se dopada. Proces otvaranja računa započeo sam direktno na Viberu. Našao sam Addiko public chat i pokrenuo komunikaciju sa njima. Dali su mi link do mBanking aplikacije koju sam skinuo sa Apple Storea. Kada sam je instalirao, otvorio sam račun za nekih 2 minuta. Iako reklamiraju 5 minuta. Onda sam se kroz tu aplikaciju prijavio za Addiko Viber chat nakon čega sam testirao uslugu direktno kroz Viber. I mogu vam reći da je strava!
Zaključak:
Ovo je odličan i veliki napredak u borbi za 21. vek i smanjivanje birokratije. Ova usluga je idealna za studente i mlade ljude koji nemaju potrebu da raspolažu većim iznosima novca. Tate i mame mogu im slati džeparac iz drugih gradove koje će trošiti u mestu gde studiraju. Mogu plaćati račune. Prebacivati novac drugima. I raditi manje više sve „klasične“ bankarske usluge ali na moderan način. Trenutno se nakon otvaranja GO digitalnog računa ne dobija platna kartica, ali to će biti rešeno u najskorijem roku, te će svaki korisnik dobiti debitnu platnu karticu kako bi mogao da podiže novac sa bankomata, plaća na internetu i u offline prodavnicama, i generalno raspolaže sredstvima na računu. Kažu i da će imati jedan od najboljih kurseva (na tržištu) u mBanking elektronskoj menjačnici. Ono što mi se ne sviđa jeste što ceo postupak ne ide direktno kroz Viber ali nažalost, kriva je zakonska regulativa. Pa očekujem u jako bliskoj budućnosti da će ova usluga biti još inovativnija i unapređenija.
Javljajte vaše utiske, kako vam se čini ova usluga, proces otvaranja računa, da li ste imali nekih problema…
Rekli su