Manje više svi znamo šta su blogovi i blogostovi. Verujem da nema osobe koja to ne zna. Ali, isto tako verujem da dosta ljudi, koji bi trebalo, ne znaju šta su Vlogovi, odnosno video logovi. Naročito oni koji vode poslove i biznise. Nema tu neke filozofije. Vlog je isto što i Blog, samo u drugoj formi. Dok kroz Blog (bilo lični bilo kompanijski) „pričate priče“ u tekstualnoj formi (kao što ja sada vama pričam ovu priču kroz nizove slova), tako kroz Vlog firma ili pojedinac „priča priču“ kroz video snimak, odnosno video log.
vlog vlɒɡ/nouna blog in which the postings are primarily in video form.
Na ovaj blogpost me je navela humoristička serija Last Man Standing koja prati život Majka Bakstera koji je direktor marketinga u firmi Outdoor Man Store.
Pored svih marketinških aktivnosti koje ima, jednom nedeljno snima Vlog za korporativni sajt prodavnice. Obrađuje mnoge teme, od toga da li je roze boja ok (u koje vreme su prodavali roze kampove, roze muške jakne i time „bustovali“ njihovu prodaju), preko raznih tema o pecanju i hrani (jer prodaju sve što ima veze i sa pecanjem kao i pripremanjem hrane napolju), do tema o najboljim godišnjim dobima, mesecima i danima za rafting (jer prodaju i celu opremu za rafting i slične sportove).
Nekima je ova serija glupa. Možda su u pravu. Još jedan sitkom. Još jedan „lažni smeh“ serija. Meni se sviđa, no to nije bitno sad. Ali! Na odličan način prikazuje (indirektno, i sasvim slučajno) kako ozbiljne kompanije promovišu svoje proizvode i kako koriste napredne tehnologije i moderne marketing alate za promociju svojih proizvoda i povećanje prodaje. Dakle, kroz Vlogove na svom sajtu oni promovišu svoju prodavnicu, prave bazu mladih potrošača koji posećuju njihov sajt i na taj način se informišu o njihovim proizvodima, i na kraju povećavaju svoju prodaju. Da nemaju sekciju Vlog na svom sajtu bili bi „samo još jedna“ prodavnica u moru istih. Ovime se razlikuju. Ali ne razlikuju se od drugih samo zato što imaju Vlog sekciju. Ne. Ima i drugih koji to rade. Razlikuju se zbog kvaliteta sadržaja koji prave. Način na koji „pričaju priče“. Kao što postoji okean korporativnih blogova, neki ipak iskaču. Neki se razlikuju.
No, ovo sve pričam zbog srpskog tržišta. Da li znate neki domaći brend koji ima svoj Vlog? Da je aktivan i kontinuiran? Ne pričam o Vipu koji je napravio video snimak u kojem se objašnjava srpskim korisnicima kako da naprave Apple account jer Srbija nije zvanično (i dalje) podržana. To je jedan snimak. Vlog znači da kontinuirano i redovno izbacujete kvalitetan video sadržaj. Ja ne znam nijedan domaći brend koji to radi. A mogli bi. Mnogi bi mogli.
- Zamislite recimo da jedan Đak sport ima Vlog sekciju na sajtu? Pa im jedne nedelje bude tema „Fudbal za klince“ gde bi pričali o sportu, o deci, o važnosti bavljenja sportom i zdravim životom još od najmlađih dana? A onda na kraju preporuče dobre patike za fudbal. Recimo, samo jedna od ideja.
- Ili zamislite samo da IDEA ima Vlog na svom sajtu pa da nedeljno izbacuju sadržaje poput „Najukusnija slana poslastica nedelje“ ili „Kako sačuvati hranu kada frižider crkne, dok ne stigne novi“.
- A sad pokušajte da zamislite jednu Forma Ideale koja ima Vlogove sa temama poput „Jedan dan u životu dizajnera nameštaja“ ili „Trendovi modernih kuhinja u 2015. godini“
Nažalost, neki od navedenih brendova nemaju ni Twitter nalog a kamoli nešto zahtevnije. Vlog je generalno jednostavna, a tako dobra marketing alatka za promociju. Ljudi žele kvalitetan sadržaj. Neće suvoparne reklame. Žele nešto možda i da nauče. A kroz nesporednu priču možete i pomoći ljudima da čuju nešto korisno/zanimljivo, a i pomoći sebi da prodate više proizvoda.
Da biste realizovali Vlog potrebna vam je jedna osoba ispred kompanije, puna elana, koja je relativno dobar govornik/stručnjak i voala. Gotovo. Dobro, treba vam još kamera (može bilo koji bolji smartphone sa HD snimanjem) i to je to. Najteže je zapravo odabrati prave teme o kojima ćete govoriti. I pružiti dobar i kvalitetan sadržaj. Sama ideja je najteža. Realizacija je krajnje jednostavna. Snimak okačite na korporativni Youtube nalog (ili slično) i embedujete na vaš korporativni sajt.
p.s. Ako znate neki domaći (ili regionalni) brend koji Vloguje, budite ljubazni podelite to sa svima u komentaru ispod. Hvala
4 thoughts to “Vlogovi kao odlična marketing alatka za promociju”
Odlična tema! Ovom mišlju se bavim već nedeljama, i čini mi se da je Srbija žedna ovog sadržaja. Ne znam nijednu firmu koja se bavi vlogovanjem, a na YouTube-u osim Zorranah-e niko to ne radi ozbiljno (s tim što Zorana ide možda previše na kvantitet koliko na kvalitet ali to je već druga tema). Pored nje, tu je Petar Vasić (mada se čovek bavi internet marketingom, ne znam koliko se to računa). Njih dvoje sam se setila kao nekoga ko promoviše svoj brend/uslugu.
Hvala 🙂
Mnogo je prostora za Vlogove, naročito kompanijske koji bi podstakli veću prodaju.
hvala za odlicnu ideju
Moderno i korisno! Zato sto su korisnici Internet sve razmazeniji i nestrpljiviji. Pogotovo ih mrzi da citaju.