Internet je gladan. New Age ljudi su gladni za promenama. Za modernizacijom Srbije. Privrede. Tržišta. Muka im je birokratije. Muka im je Narodne Banke Srbije. Muka im je što nemaju Pay Pal. Što nemaju iPhone. Što nemaju Srpski app store. Što nemaju Google wallet. Što posluju pod zakonima iz 16. veka. Što ne mogu da plaćaju aplikacije na Google storu sa srpskim karticama. Što moraju da prave pečat iako zakon kaže da firme ne moraju imati pečat. Što moraju čekati u redovima. Što nismo moderna država. Što nismo moderna i napredna nacija.

IwHbAFzc_400x400

A onda je došla nova banka! Pa ne baš nova. Stara zapravo. KBC banka koju je kupio Telenor. Telekomunikacioni operater. Jer, s obzirom na zastarele zakone firma da bi pružala moderne usluge mora da izvrće tržište i krši sve logičke norme. Zato je jedan operater kupio banku.

unnamedI svi su se ponadali. Ja prvi. Kako je otvorena TelenorBanka prvi sam se registrovao i krenuo da pravim račun. Ali, onda je usledio šok! Četvrti korak je bio „dođite u poslovnicu da potpišete ugovor„. Čekaj, čekaj…. šta?! Reklama kaže  „otvorite račun u tri klika“ a onda se pojavi četvrti gde mi kaže da dođem u poslovnicu da potpišem ugovor? Znate šta? Neću otići. Princip je u pitanju. To je obmana potrošača. Javno laganje. I ne možeš se reklamirati kao nova, moderna, jedina normalna banka ako to nisi. Zapravo, isti si kao sve druge banke, samo što ćeš imati (u budućem vremenu) cash in bankomate. Razlike sa ostalim bankama nema. Nikakve. Sem možda isplate novca bilo kome, ali to ima i PostNet (Poština usluga za slanje novca). A i danas retko ko nema račun. Svi ga imaju. Većina banaka nudi besplatno otvaranje i korišćenje osnovnih računa, tako da svakome možete uplatiti novac. Onaj ko mena račun, uplatite mu post netom.

Ja sam verovao da će Telenor sa tolikim novcem i kapitalom, sa tolikim ljudima i talentom napraviti opštu pometnju na tržištu. Očekivao sam:

1. Otvaranje računa preko interneta uz korišćenje čipa sa lične karte, dakle online potpisivanje, e-potpisivanje, kako god

2. Potpisivanje ugovora preko neta, jer uslovi korišćenja na sajtu predstavlja ugovorni odnos i priznaj je u zakonu i na sudu.

3. Potpuna eliminacija papira, pečata i birokratije

4. Javnu borbu sa Narodnom Bankom Srbije za modernizaciju privrede

Ali potpuno sam se prevario. Sve sam to pomislio ali se ništa od toga nije ispunilo. Prosto ne mogu da verujem da neko sa tolikim kapitalom nema snage ni volje da se uhvati u koštac sa zakonima, NBS i nađe način da modernizuje ponašanje i poslovanje jedne banke. Da su postupili po ovim tačkama TelenorBanka bi (što mladi vole da kažu) pokidali! Bukvalno bi pokidali tržiše. Kompletan internet bi kod njih otvorio račun. Sve (da, bukvalno sve) internet kompanije i mnoge druge offline koje posluju sa inostranstvom bi prešle kod njih. Imali su priliku za potpunom dominacijom na srpskom tržištu koju su propustili. Šta će biti u budućnosti ne znam, ali ako nešto ne promene, neće dobro proći. Jer će biti samo još jedna banka na tržištu. Ništa više, ništa manje.

p.s. Naravno, još uvek nisu izbacili iphone aplikaciju

10 thoughts to “TelenorBanka – propuštena šansa za dominacijom na tržištu

  • Miloš Spasić

    Svaka čast na tekstu, slažem se sa svim napisanim 100%. Def. se ni po čemu ne razlikuju od ostalih banaka, a reklame su im čisto obmanjivanje potrošača, jer reklamiraju nepostojeće usluge(online otvaranje računa, a moraš u poslovnicu… itd.).

    Odgovori
    • 1zverko

      Hvala. Nerazumljivo mi je da neko sa toliko kapitala, resursa i talenata (moći) ne može da izađe na kraj sa legislativom. Mogli su ali ih je mrzelo očigledno

      Odgovori
  • Књишки мољац

    Ја сам се исто искрено понадао да када једна тако велика фирма почне то да ће својим путем ићи у дијалог, лобирати или како год то назвали и борити се за електронику код НБС. Делим слично мишљење и жаљење и мислим да није довољно људи упућено у електонику и да би баш Теленор банка процветала, али сам мислио и на едукацију становништва.

    Odgovori
  • kapri81

    iPhone aplikaciju nisu odmah izbacili, čekali su da izađe iPhone 6 / iOS 8 kako bi se odmah i njoj prilagodili. Očekujem da će u sledećih par nedelja pustiti i za nas Apple ljubitelje aplikaciju 🙂

    Odgovori
    • 1zverko

      Da, ima logike 🙂

      Odgovori
  • Džordž

    U najvećem delu se potpuno slažem sa tobom, ali ne i u tome da su isti kao ostale banke jer zapravo nude mnogo manje nego ostale banke. Ali, i u sledećem:

    1. Otvaranje računa preko interneta uz korišćenje čipa sa lične karte, dakle online potpisivanje, e-potpisivanje, kako god
    – Ovo neće skoro niti jedna banka da ponudi, to bi volele ali ne mogu jer je njima NBS koji ovo ne dozvoljava zakon, plus zakon o sprečavanju pranja novca i borbe protiv finansiranja terorizma NALAŽE IZRIČITO bankama da kopiraju ličnu kartu klijenta i da službenik banke koji je kopirao, kopiju potpiše i smesti u arhivu.

    2. Potpisivanje ugovora preko neta, jer uslovi korišćenja na sajtu predstavlja ugovorni odnos i priznaj je u zakonu i na sudu.
    – NBS ovo (protivzakonito) sprečava… A kazne koje im NBS izriče ako prekrše uredbe su mnogo teže nego kazne koje plaćaju ako prekrše zakon. Dakle, banka može da bira da li će da prekrši zakon naše države, ili uredbu NBS. Mnogo će bolje proći ako prekrši zakon, strašno ali istinito…

    3. Potpuna eliminacija papira, pečata i birokratije
    – I opet, kazne koje im NBS izriče ako prekrše uredbe su mnogo teže nego kazne koje plaćaju ako prekrše zakon, a zastareli NBS traži potpis i pečat. Opšte ludilo.

    4. Javnu borbu sa Narodnom Bankom Srbije za modernizaciju privrede

    – Ovo 100% podržavam i ovo je u najvećem delu odgovor na prva tri zahteva…

    I za kraj, nisu oni imali nikakvu šansu za dominaciju na bankarskom tržištu Srbije, niti oni to žele, ovo im je propratna delatnost i uglavnom se bankarstvom, pored Skandinavije, bave u istočnoj Evropi i nekim azijskim zemljama… a interesuje ih samo plaćanje i kartice, to je sve. Većina naših većih banaka će ih oduvati (poput KomBank, Intesa, Erste…) kada se zakoni usklade sa vekom u kojem smo…

    A i ovo da su prva mobina banka je teška laž, slažem se, pa većina banaka ima mobilnu aplikaciju, ova njihova je samo to i ništa više…

    Odgovori
    • 1zverko

      Pre novog zakona o računovodstvu, koji je izričito nalagao da faktura (račun) mora imati potpis i pečat, Telenor kao i mnoge druge firme su dostavljale klijentima fakture (račune) bez pečata i potpisa. Tada nisu morale da se povinuju zakonima a sada moraju?

      Cela poenta jeste u borbi protiv NBS i u borbi za modernizaciju privrede. Telenor je mogao javno da kaže „ovi zakoni su suludi. Nije nam jasno kako su banke do sada poslovale“ i slično i da udare pritisak na NBS i zakonodavce da promene zakone i propise koji unazađuju privredu.

      Od njih sam očekivao mnogo više

      p.s. sve se slažemo, manje više

      Odgovori
      • Džordž

        „ovi zakoni su suludi. Nije nam jasno kako su banke do sada poslovale“ – sada kada su i oni banka, ne žele ni oni da se zamere. NBS je i politička organizacija, znamo kako se postavljaju guverneri. Znam da banke muku muče sa njima, a niko ne sme ni da šušne. To je zaista tuga i jad i nama jedino neka asimilacija u organizovaniji sistem poput EU može da pomogne, inače ovako teško. U EU možeš da kupiš stan na kredit, a da ne vidiš ekspozituru banke, ja ne mogu 100 dolara sa Google AdSense da podignem bez potpisivanja… da ne pričam o nečemu ozbiljnijem.

        Odgovori
  • InsideJob

    Traje bitka sa NBS oko svega navedenog,

    Odgovori
  • Korisnik

    Prednost Telenor banke u odnosu na ostale banke je samo besplatno održavanje. Radnici u poslovnicama nisu obučeni za bankarske poslove i to je veliki minus. Recimo, meni je službenica pri potpisivanju ugovora sve podatke izgrešila, i broj telefona i adresu. Uzgred, nije povezala račun sa kreiranim nalogom preko aplikacije već je napravila ko zna šta. Pokušavam da se ulogujem i ne ide. Zovem call centar i kažu da je kreirala novi nalog, ali da definitivno nije unet moj broj telefona u sistem (pogrešila 2-3 cifre) iako sam se vratio u poslovnicu da ispravim grešku. Kažu da će poslati parametre za logovanje na mail, a šifru SMS-om. Pošto je pogrešan broj bio unet, šifra nije stizala. Konačno sam tek posle 3-4 dana uspeo da se ulogujem na sistem zbog inertne podrške (kolege ne rade u smeni baš kada ja pozovem call centar). Karticu sam dobio posle 30 dana, prvo su poslali na kuću, nije stizala, pa sam onda morao da idem do poslovnice. Kada sam podigao karticu, novo iznenađenje. Nema opcije aktivacije u aplikaciji (bilo mobilnoj ili web). Zovem call centar i kažu da kolega koji treba da promeni status kartice ne radi u ovoj smeni (WTF?) i da će to srediti sutra… Iskreno, posle iskustva sa ljudskim faktorom Telenor banke, ne znam više šta da mislim o njima…

    Odgovori

Leave a comment

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.