Najdivniji momenat u životu svakog geek-a je svakako kad kupi novi računar. Ja obožavam tehnologiju i računare, što svakako većina vas zna. I većina zna da koristim Apple uređaje. A onda je došao dan kada je već bilo vreme za nabavku novog iMaca. Pozovem ja Macola Store da poručim novi iMac ali nisu imali nijedan na stanju. S obzirom da sam imao samo 2 dana da ga kupim (iz samo sebi poznatih razloga) nisam mogao da čekam. I to je velika greška koju sam napravio. A uskoro ćete saznati i zašto.
Kako Macola nije imala računar na stanju, već su imali samo izložen (nikada ne kupujem ništa izloženo) pozvao sam iStyle u Ušću da vidim imaju li neki na stanju. Kažu imaju. Rezervišem i odem da kupim. Kupim. Dođem kući sa strahovitim osmehom i radošću na licu. Otpakivanje naravno traje 30 minuta, opušteno i lagano se svaki detalj gleda i skida celofan. Kada sam ga namestio usledio je restore from Time Capsule (praise the lord for Time Capsule). Kada sam vratio sve podatke i kada je komp bio spreman za korišćenje usledio je hladan tuš. Kompjuter nije radio brzo, kako treba. Ženin MacBook Air iz 2010 godine je radio duplo brže. Ok, ima SSD disk, ali opet ne može da radi toliko brže. Programe je otvarao po 7 minuta. Bagovao. Prvo sam mislio da je u pitanju sistem. Ok, uzmem i reinstaliram ceo sistem. Opet isto. Ok, uzmem i instaliram najnoviji OS Yosemite Beta i radio je malo brže. Ali opet uglavnom isto.
Ne budem lenj i lepo odnesem kompjuter na servis u radnju gde sam ga i kupio, odnosno iStyle Srbija. Uzmu ga i posle par dana me zovu da dođem. Dođem, a onda su usledila još dva hladna tuša. Prvo su mi naplatili dijagnostiku 2.000,00 din (nije problem u novcu nego u principu) na šta nemaju prava jer je računar u garanciji, a pritom ništa nisu popravili. Kompjuter je prošao sve Apple testove i zaista sve je „u redu“. Na moje insistiranje da upalimo računar pred njima da pogledaju da ne radi kako treba rekli su „ne možemo ništa da uradimo, prošao je sve testove“.
Ok, ne budem ja lenj, od njih pravac odem u Macolu i ostavim kod njih računar na servis. Za one koji ne znaju malo objašnjenje: Apple je takav sistem da bez obzira gde kupili računar, ajfon, ipad ili bilo šta drugo, svaki servis je dužan da ga primi na servis u garanciji gde ne plaćate ništa. I tako je Macola primila na servis, gde sam ja njima pre toga upalio računar i pokazao kako radi. Konstatovali su da ne radi kako treba. I onda me posle par dana zovu sjajni ljudi iz Macole i kažu mi isto što su rekli u iStyle-u ALI SA VELIKOM RAZLIKOM: posle svih uspešnih testova zvali su Apple direktno u Irsku da se konsultuju sa njima. Objasnili su im da je kompjuter prošao sve testove ali da radi loše. I znate šta su rekli? Menjajte čoveku HDD! Bio sam u šoku. Ne zbog harda nego zbog činjenice da ljude gde sam kupio kompjuter i pljunuo malo brdo novca prosto nije briga da rade svoj posao i ne plaše se da će da me izgube. E pa, izgubili su me za sva vremena.
I tako, posle malo čekanja na novi harddisk iz Irske, sada sam dobio kompjuter sa zamenjenim hardom koji radi ludački. Neverovatno kako sada radi vrhunski. I još neverovatnije da postoje normalne firme u Srbiji koje se trude oko klijenata.
I zato, nikada više ništa u životu neću kupiti nigde drugde osim u Macoli. Jer tamo rade fantastični ljudi koji žele da pomognu, čak i kad im niste ostavili malo brdo novca. Hvala vam prijatelji iz Macole. Hvala vam. Družićemo se mi još dugo
——
Napomena: Ovo nije sponzorisan blogpost i autor ovog teksta nije primio nikakav novac niti uslugu za pisanje ovog teksta. Čak šta, častio je ljude iz Macole što su mu sredili komp iako nije morao niti imao ikakvu obavezu, shodno internacionalnog garanciji Apple uređaja što ljudi iz Macole jako dobro znaju (nisu naplatili dijagnostiku). Takođe, čak i da su došli poslo ovoga kod mene i tražili da napišem blogpost za 1.000,00 eur ja bih to uradio ali bih odbio novac.
19 thoughts to “Zašto je Macola Store jedini pravi Apple reseller i serviser u Srbiji”
Moj MacBookPro je iz 2008god, izgleda kao da je juče kupljen ali ne radi više. U iStyle ušću nisu hteli ni da pogledaju…odgovor je „za sve komp stare preko 6 godine nigde u svetu nemate garanciju i niko vam neće pogledati računar niti se mogu naručiti delovi??“ Razumem i to, verovatno moraju da ispoštuju tu Apple polisu ali ne mogu da verujem, onda se ne isplati ni kupovati apple jer po njima znači da ovom sledi kanta 🙁 kao i svakom starijem od 6 god ukoliko im se nešto desi….Nosila sam ga i u macola store nisu mogli da poprave…prvo je menjan HD pa se ispostavilo da nije ni to…oda sam odnela u xelart i navodno čeka se neki grafitni čip da stigne…i sve to traje od Marta meseca. Iskreno, moj sledeći izbor neće biti Mac…..Svaki update telefona traži mi update komp i ipod-a…ko šta radi samo update-ujem…
Naravno da uvek sve moze da se popravi. 6 godina van garancije i nijedan prodavac nije duzan da radi bilo kakvu zamenu. Budite zahvalno jer vam je kompjuter radio 6 godina. Pre Epla svaki racunar mi je radio max 2 godine. U firmi imam HP od 1.300€ placen pre 4 godine sada nije ni za sta. Stoji nam samo za ebanking za firmu a radimo na Epl racunarima.
Nisam razumeo ovo za update. To prosto nije istina jer ako update-ujete telefon on radi stand alone i ne treba mu kompjuter. Ako mozete opisite malo bolje problem pa cu pokusati da vam pomognem
Pozdrav
Nema neke veze sa Applom to za starije računare, ja sam imao PC iz 2009 godine mislim i pošto ploča nešto zeza praktično pola kompa mora da se menja jer se ne prave više ploče u koje može da se ugura taj procesor, pa onda mora i procesor itd. itd. Jednostavno se tehnologija brzo razvija i 6 godina je veoma dugačak period. Naravno, uvek može sve da se popravi, ali je pitanje da li vredi ili je jednostavnije i jeftinije kupiti novo.
Onda sam imala sreće sa kompjuterima. Compaq laptop koji sam kupila 2000te u Americi trajao je 7god….jednostavno danas sva tehnologija, čini mi se, mora češće da se obnavlja…A za update… npr. meni je OS Leopad 10.5 nije bio usklađen sa iphone 5. za mnoge aplikacije..čak ga nije ni prepoznao… Odličan je za ljude koji se bave grafičkim dizajnom i za mmaplikacije ali pati od usklađenosti za mnoge aplikacije…rešenja verovatno ima i za to ali ja nisam neki sad kompijuteraš da se bavim tim satima, pronalazim rešenja i rešavam enigme..Za ipod koji sam od ranije imala traži mi novu itunes verziju…kad probam da skinem novu verziju traži mi update OS na SnowL…nikad kraja novim verzijama i update-ovima…. Sa druge strane dok je radio, radio je fenomenalno ali kad je prestao da radi…mogla sam samo da kažem.. Bog da mu softwear prosti 🙁
Česti update-i su odlična stvar sa polja sigurnosti i poboljšanja rada računara. I sada su svi operativni sistemi besplatni. Windows naplaćuje. Mislim da praviš grešku ali tvoj slobodan izbor 🙂
Nove verzije i apdejti su fenomenalna stvar. Besplatno unaprediš svoj komp… Zamisli da ti neko besplatno prevuče sedišta u kolima i ofarba šasiju – ne bi se žalila 🙂 Oni znače da je sigurnost uvek najnovija, da funkcije na ipodu i macu uvek imas najnovije… Leopard je iz 2007 godine, iPhone 5 iz 2013, razmisli o tome 🙂
Upravo. A besplatan je i ceo iWork dok se Office placa. A sad sa ios8 i Yosemitom ce biti ultra dobro. Ja koristim trenutno Yosemite ali ne ios8
U svakom slučaju, bili ste jako profesionalni pre tri godine kada se zbog posledice pada komp. razlivala boja na jednom mestu na ekranu….jako brzo ste rešili taj problem i zamenili i stari kabl! Hvala još jednom!
Samo mala ispravka, ne radim ja u Macolu nemam veze sa njima 🙂
Sličnu situaciju sam imao kada sam kupio novi iMac u iStyleu i monitor je imao vrlo očigledno žutilo. Nosio na reklamacije, oni istestiraju, kao sve ok, donesu test računar iz radnje, razlika ogromna, kontaktiraju njihovog Apple agenta on odbije… Zatim mi se pojavio ghosting na ekranu i onda sam, da se ne bih zamajavao sa iStyleom kontaktirao Apple podršku na apple.com sajtu (live chat) objasnio problem i oni su me uputili u iStyle sa preporukom da se menja ekran. Zamenjeno sve bez reči i bez dinara.
Momci u servisu su ok, ali verovatno imaju vrlo stroge i striktne procedure kojih moraju da se pridržavaju kako im braća arapi ne bi zavrnuli slavinu (iStyle je deo Midis Group iz Libana).
Uglavnom, svima preporuka, prvo na apple.com support live chat, sačuvate ID prepiske i sa tim IDjem dalje u lokalne servise.
Marketing je cudo – Macola tim treba da poradi na ljubaznosti i ekspeditivnosti osoblja koje je u prvom kontaktu sa potencijalnim kupcima, odnosno da vlasnici shvate da robu ne prodaju najbolji, nego najvestiji u datom trenutku.
Neko bi rekao ovce postoje da bi se sisle ali nije tako, ako sam odlucio nesta da kupim i nekome poverio novac i poverenje ocekujem od njega da me ispostuje.Tako bi trebalo da se radi inace od posla i saradnje nema nista.
Sa Macolom sam danas drugi put prošla loše i za mene su najgori:
Druga Apple tastatura posle 8 meseci rada je „umrla“ . Isto kao i kod prve, Macola Apple Srbija je „pronašla kvar“, kažu nešto je prosuto na tastaturu. Ok, za prvu nisam mogla da tvrdim, jer ju je imao u rukama saradnik (mada i on tvrdio da nije ništa prosuo).
Ovu drugu sam čuvala kao oči u glavi (jer je 80 eura) i niko živi joj nije imao pristup. Niko!
A prosula ništa nisam, znam.
I ništa im ne mogu, koliko njihovo jeste, moje nije.
E sada, serijski broj nisu upisali na fakturu prilikom kupovine, a sada šalju fotografije „neke oštećene tastature“ …
Moja je greška: nisam fotografisala tastaturu i serijski broj pre da sam im je poslala, da bih imala snimljen serijski broj.
Dobro zaradjuju na tastaturama! BAŠ dobro!
Nikad više sa njima posla nikakva. Najobičniji PEVARANTI I PIJAČARI!
Ne zna Apple Inc. ko ih zastupa u Srbiji.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=758125067624731&set=a.121201371317107.18222.100002817349222&type=3&theater
Da li uopšte Macola ima zvanično da je servis Apple-a? Koliko sam videla na Apple sajtu, oni su samo preprodavci, a ne servis niti edukativni centar, kako se prestavljaju.
ok, piše na apple sajtu da jesu servis, ali nisu edukativni centar, dakle Crossover laže da je:
Crossover
Jedini zvanični Apple Authorised Training Centre u Srbiji
https://aatcportal.apple.com/AATCWeb/locations
ukucajte srbija 11000 i videcete da je crossover jedini ovlasceni trening centar
sve je OK sa Macolom, odlicni su, ali mogli su brate da nadju i bolje ime, ipak rade sa kompjuterima a ne sa kamenom. To sam rekao i nekim zaposlenim tamo, valjda ce da prenesu sefovima
I ja mogu da podelim grozno iskustvo sa servisom u iStyle-u. Naime, ne radi HDMI izlaz bas svakii put. Odnesem na servis, oni kazu sve je ok, probam opet i opet isto. I tako ping pong. Kazem im da mi daju neki izlaz. Snimio sam im video crnog ekrana sa crticama, ne vredi, oni puste test i sve im je ok. I tako u nedogled. Kazem zalepite neku nalepnicu, kad snimim da se vidi na snimku, jer ocigledno lose testiraju. Ne zele. I tako u krug… Nema izlaza. Nikad vise iStyle. Hvala dovidjenja. Kad pricas sa serviserima, kao da pricas sa zidom. Tako da sam i ja Zavrsio sa iStyle-om. A i isvima preporucujem da ih izbegavaju u sirokom luku.
Odlican tekst. Istyle ima i lazno reklamiranje. Na sajtu stoji da moze na 12 rata, kao kada se odabere opcija i ukuca prvih 6 cifara kartice. Kupio sam od njih, naravno nije bilo na rate. Jedino sto su ponudili jeste da im vratim proizvod a oni meni novac. Apsolutno je jasno da su u postprodajnoj usluzi (servisj) jos gori.