Naporan dan. Dolazim kući. Nastavljam da radim. U jednom momentu krećem da odmorim. Palim televizor. Red reklama, red najave filmova, red rijaliti šouva, red ničega. Nađem neki film, počnem da ga gledam, prođe 10 minuta i odmah reklame. U trajanju od 20 minuta. Odustajem.
Televizija je umrla. Ko to još gleda? Gleda ti se serija svetske rekordne gledanosti House of Cards? Nikakav problem, svakog dana nacrtaj se u tačno zacrtano vreme ispred televizora i Radio Televizije Vojvodine koja je otkupila prava na seriju, i to samo jednu sezonu, i gledaj. Imaš neke obaveze, ne možeš da stigneš na vreme? Nema problema, nadaj se da tvoj kablovski operater ima opciju vraćanja sadržaja unazad. Nema? Eh. Onda moraš naći nekog ko ima. Uh, nemaš takvog operatera u svom kraju? Evo, samo da obrišem suzu. A i da imaš, šta ti vredi kad je otkupljena samo prva sezona, a trenutno je u toku šesta po redu.
Kreneš da gledaš seriju od 30 minuta, a traje 80 minuta, zbog reklama. Zaboraviš i šta si gledao, i kad si gledao i u kom veku si gledao. Gledaju ti se najnovije epizode Simpsonova? Žalim slučaj. Fox Srbija nudi samo prvih 10 sezona iz 90tih godina koje vrti svakog dana i reprizira. Baš kao i RTS.
Ljudi, naročito mladi, iz celog sveta ali i zemalja trećeg sveta poput Srbije, više ne mare za televiziju. Oni žele sadržaj odmah i sada! Žele da pojedu celu seriju. Ili žele da je gledaju kada hoće, kako hoće i na način koji hoće. Apple je omogućio svojim korisnicima da kupuju sadržaj i gledaju ga kako žele. Oni su, među prvima, ubili video klubove. Jednim klikom iznajmiš (ili kupiš) film koji gledaš kako tebi odgovara. Jednim klikom kupiš pristup celoj novoj sezoni svoje omiljene serije. I kako koja epizoda izađe, ti dobiješ notifikaciju i automatski download i gledaš. Netflix je tu revoluciju digao na još veći nivo. On nam daje mogućnost da serije i filmove gledamo upravo na gore opisan način, ali bolje. Recimo Arrow, koji se davao na nekom od srpskih kanala, gledaš stalno, bez reklama, uz mesečnu pretplatu. Ali, pokrenuli su i svoju produkciju, poput House of Cards gde ti daju celu sezonu odmah da gledaš. I ljudi to obožavaju! Bukvalno sede kući i pojedu celu sezonu za jedno veče.
Poslušajte oskarovca i genija, glavnog glumca serije Haouse Of Cards i jedan od najvećih protagonista Netflixa Kevin Spejsi gde objašnjava da televizija mora da evoulira, kao što je Stiv Jobs svojevremeno uradio sa muzičkom industrijom:
Jednostavno, televizija kakva je sada nema poente. Baš sam razgovarao sa lepšom polovinom na temu: Zašto mi još uvek plaćamo kablovsku televiziju? Kaže da gledamo filmove. Pitam koje, kad sve gledamo online i drugim kanalima, sve samo ne preko televizije. Kaže da gledamo dnevnik. I onda zastanem. Razmislim. I shvatim. Kablovsku plaćamo samo da ponekad pogledamo neki sport, ili eventualno dnevnik. Kako ni dnevnik više nije što je bio, a sve vesti i informacije imaš online, na news portalima i društvenim mrežama, nema nikakve poente imati domaću kablovsku. Ako mi se gleda sport, pa hej, uzeću i na nekom od online portala platiti par dolara da dobijem pristup da ogledam ligu šampiona.
Zato sam rešio, čim mi istekne ugovor, u februaru, gasim kablovsku, ostavljam samo net i pretplaćujem se na Netflix. Jedini problem sa Netflixom je taj što nema dovoljno sadržaja za nas Srbe, a nema ni srpski titl. Ali, to će se vremenom menjati i poboljšavati, a što više nas iz Srbije bude njima plaćalo pretplatu oni će prepoznati interes.
A vi?
Rekli su