Već dugo pričamo o Taksistima, Uberu, Taxify i ostaloj konkurenciji i alternativama za ljude željne povoljne vožnje tuđim kolima. I zaista se, ne samo kod nas nego u celom svetu, vode ozbiljne debate (da ne kažem ratovi) na ovom tržištu. Ko će prevagnuti? Ko će pobediti? Čas vode taksisti, čas Uber, čas neki drugi. A svi se takmiče da ponude nešto novo i korisnicima olakšaju život. To i jeste poenta, zar ne?
I, kao po pravilu, dok se „dvoje“ biju, „treći“ profitira. Tako je u širom sveta počeo sa radom servis Drive Now koji je pokrenut od strane BMWa, Minija i Rent a Car servisa Sixt. U formi car šeringa (car sharing). Drive now omogućava korisnicima da bilo gde u gradu uzmu najbliži auto, voze ga koliko hoće, kad hoće i kako hoće, a potom ga i ostave gde hoće. Potom, drugi korisnik, može preuzeti taj ostavljeni auto, ukoliko mu odgovara blizina, i nastaviti da ga vozi. Servis se koristi preko aplikacije za pametne telefone gde na mapi vidite najbliži auto, i vrstu automobila
Kada preko aplikacije nađete auto koji želite da koristite, prilazite istom i prislanjate specijalnu „Drive Now“ karticu na „šoferku“ a auto se sam otvara i vozite ga. Ne plaćate benzin, osiguranje, održavanje… ma ništa. Sem, naravno, cenu Drive Now usluge. U zavisnosti od zemlje varira i cena koštanja ove usluge. Ali je zaista smešna. Prijatelj je skoro bio u Nemačkoj na Evropskom prvenstvu u košarci (da bodri Srbiju jel te), i koristio je ovaj servis. I kaže da je oduševljen. O-du-še-vljen!
„Ceo dan“ se vozili za 20,00 evra. Od kuće krenuli sa BMW 1, došli do stadiona, parkirali auto i prekinuli vožnju preko aplikacije. Odgledali tekmu, izašli, otišli do drugog auta, Mini Countryman, vozili se po gradu, obilazili znamenitosti.
Opet parkirali, i posle nekog vremena uzeli treći auto Mini kabriolet i odvezli se kući, Oko 0,30 evrocenti je minut. A ako auto više nema benzina, lepo sipate koliko želite, i odmah će vam se kredit dopuniti u ekvivalentnom iznosu minuta i račun dopuniti.
U modernom svetu se lični auto odavno sve manje koristi. Tu su velike plate te visok stepen korišćenja taksija, a sada imaju i Uber pa im je „tuđa vožnja“ još jeftinija. A ovaj DriveNow servis mi je tek genijalan. Voleo bih ovako nešto da vidim i kod nas u Srbiji. Možda već i postoji? Ono što svakako ne razumem kako se isplati BMWu? Ovima sami sebi podrivaju prodaju. Možda oni znaju nešto što mi ne znamo? Vreme će pokazati.
One thought to “Još jedna konkurencija taksistima, ali ne u Srbiji: DriveNow by BMW & SiXT”
Ima i kod na,s zove se car4use, ne znam kako im ide, krenuli su sa malo jacim cenama. Da pomenemo sam neke negativne strane, neki korisnice ne paze na auta, tako da kada podignete auto moze da nabasate i na prljavstinu, smrad i manja ostecenja. Ali to su samo pojedinacni primeri