Nema ništa lepše u životu svakog muškarca (a neretko i žene) od kupovine novog automobila. Naravno, ko to može sebi da priušti. Meni je došlo vreme za novi auto i počeo sam da gledam šta ima na tržištu i kakve su ponude. Obišao dosta salona, pogledao cene, kredite i uporedio automobile. Danas ću vam predstaviti moju analizu i zaključak – koji nov auto kupiti, odnosno koja je to najbolja ponuda.

Stanje na tržištu novih automobila i ponuda je sledeća (od najbolje ka najlošijoj):

1. Renault Fluence 2013 Chess Edition (restilizovana verzija)

images

Ovaj auto je izuzetno veliki, sa prostranim gepekom, u Chess Edition verziji opreme. Dakle full oprema koja uključuje dvozonsku digitalnu klimu, bluetooth (na volanu), usb, aux, tempomat, komande na volanu, 4 podizača prozora, naslon za ruku, štitnik za sunce na zadnjim prozorima, 16″ alu felne, led svetla, tempomat i još mnogo toga. Ovo je inače najnovija verzija restilizovanog Fluenca, sa novim prednjim farovima, novim većim znakom, hromiranim izduvom i prednjom maskom. Motor je benzinski, snage 110 konja a ima 1.600 kubika, 16 ventila. Cena ovog automobila iznosi 13.900 eur, a ako uzimate na kredit preko njihovog partnera Societe Banke onda imate 1.000 eur popusta pa cena iznosi 12.900 eur.

Servis se radi na 15.000 km a košta između 10.000 din i 15.000 din. Ukoliko kupite ovaj auto dobijate 5 godina garancije i prvih 5 redovnih servisa gratis (ne uključuje filtere za gorivo, to se mora platiti).

httpv://www.youtube.com/watch?v=yGV5cUGM2Xs

2. Fiat 500L 2013

fiat500l

Sjajan „mali“ auto koji dolazi iz Nebeske zemlje pravljen rukama nebeskog naroda 🙂 Ovaj auto daje najbolju kreditnu ponudu u opremi Nacionale. Ta oprema (plus doplata za drugi paket opreme) uključujue manuelnu klimu, 4 električna podizača prozora, hill system (drži auto 3 sekunde na uzbrdici nakon puštanja kočnice), dnevna svetla, 5,4″ media touch sistem, kožni volan sa komandana, 16″ alu felne i još mnogo toga. Motor je benzinski od 1.400 kubika a razvija 90 konja. Cena ovog modela iznosi 12.800 eur.

httpv://www.youtube.com/watch?v=n_rsC6rwmLU

3. Shevrolet Cruze 2013

2011 Chevrolet Cruze RS

Meni do sada najlepši auto od svih opisanih u ovom blogpostu. Veliki masivan auto sa prelepim agresivnim i robusnim dizajnom, ali malo slabijom (pak kvalitetnom) završnom obradom plastike. Full oprema uključuje manuelnu klimu, 4 električna podizača stakala, tempomat, veliki gebek od 450L, 16″ alu felne, kožni volan, bluetooth, media sistem, komande na volanu i još mnogo toga. Motor je benzinski od 1.600 kubika koji razvija 100 konja. Cena ovog automobila je 13.900 eur. Nemaju ugovor ni sa jednom banku tako da se oko kredita snalazite sami.

Redovan servis se radi na 15.000 km a košta 8.000 din. Garancija je 5 godina a imate pomoć na putu u celom svetu 3 godine.

httpv://www.youtube.com/watch?v=0DgheTR1Puw

4. Hyundai i30 2013

2013_hyundai_i30_wagon_i30cw_overseas_01-1109

Hyundai pravi sve bolja i kvalitetnija kola. Ovo je sjajan novi restilizovani i30. Njegova full oprema dolazi u paketu Premium Base i uključuje kožni volan sa komandama na njemu, bluetooth, media sistem, 16″ alu felnama, solidnim ptrljažnikom, 4 električna podizača prozora, parking senzorima, dvozonskim digitalnom klimom, naslonom za ruke vozača i još mnogo toga. U ovoj opremi košta 13.190 eur, a ima 1.400 kubika i razvija 100 konja.

Hyndai ima poseban ugovor sa Credit Agricole bankom pa tako imate beskamatni kredit do 5.000 eur a na 3 godine.

httpv://www.youtube.com/watch?v=1inOh55YyeQ

5. Skoda Rapid 

skoda_rapid

Škoda je poznat i proveren auto. Lično vozim Škodu Oktaviju i mogu reći da je to jedan od najboljih i najsigurnijih automobila koji sam ikada vozio, a vozio sam razne automobile. Rapid je klasa ispod Oktavije kao i opisanog Cruze-a. Ali je to dobar auto, ali sa dosta slabijom opremom u odnosu na navedene. 1.200 kubika motor sa nekih 75 konja sa najosnovnijom opremom (bukvalno prazan auto, nema ništa) košta od oko 10.000 eur. Ako hoćete iole normalniju opremu moraćete da izdvojite oko 13.000 eur. Opet, svi navedeni automobili imaju više opreme uz sličnu ili istu cenu. Stoga je Rapid tek na 4 mestu kao povoljan izbor. Recimo, ono što ja ne mogu da shvatim jeste da, uprkos konkurenciji, u elegance opremi nemate aux, bluetooth, komande na volanu i sličnu. Zato ispada da je „preskup“ za svoju klasu (http://www.autocacak.co.rs/models/rapid/Documents/Rapid.pdf).

Servis se radi na 10.000 km a košta oko 15.000 din.

httpv://www.youtube.com/watch?v=K2aZCVXkDgA

6. Opel Astra 2013

opel_astra

Opel iskreno neću ni da komentarišem. Precenjeni modeli i paketi. Recimo, za Opel Astru Sedan u paketu i opremi od 18.000 eur nemate zadnje podizače. Sprdnja.

7. Honda Civik 2013

New-Honda-Civic-2013-Euro-Spec-HD-Wallpaper

Honda je dobar ali preskup automobil. Tako Honda Civik sa relativno dobrom opremom kreće od 16.500 eur, ali svaka oprema ima rear kameru i displej umesto parking sedista što je jako lepa stvar. Enterijer je svemirski, kvalitetan sa neverovatno udobnim sedištima. Model koji sam ja gledao u salonu je oko 18.000 eur što smatram da je preskupo za Hondu.

httpv://www.youtube.com/watch?v=JO4vgtW5EWQ

Zaključak

Ukoliko imate keš onda kupite Shevrolet Cruze ili Renault Fluence. Fluence možda ima bolju opremu ali je Cruze mnogo lepši i robusniji. Ako morate kredit onda je Fiat 500L trenutno najbolja ponuda zbog opreme, cene i naravno kredita. Za 7 godina kredita plaćate samo 500 eur kamate jer je Fiat 500L subvencionisan auto. Takođe, ozbiljno treba razmisliti i o Hyndai i30 modelu.Ostale automobile ne morate ni da razmatrate.

p.s. Pogledajte ponudu Sber banke. U pitanju je nova banka koja se probija na tržištu i deli auto kredite šakom i kapom, i to dinarske, bez učešća, obaveznog kasko osiguranja, zaloge na vozilo i žiranata.

Ukoliko smatrate da postoji neka bolja ponuda, ili ako sam nešto propustio slobodno se raspišite u komentarima.

11 thoughts to “Koji nov auto kupiti za optimalne novce? Uporedna analiza

  • Saša Antonijević

    Ako bih sada birao, od ponuđenih automobila bih odabrao Renault Fluence. Mada, sve češće viđam Fiat 500L na ulicama i sve više mi se sviđa, iako u početku nisam bio oduševljen. 🙂

    Odgovori
    • 1zverko

      I meni se Fiat 500L u početku nije dopao ali posle sve više i vše 🙂

      Odgovori
  • nemanjqua

    nisi razmotrio ni jedan turbo dizel. Uzeti 500L malo vise dati za multijet i mirano spavas! A razlika u ceni ti se vrati kroz gorivo u narednih godinu ipo… 🙂

    Odgovori
    • 1zverko

      Nisam razmotrio iz prostog razloga što dizelaši koštaju u startu dve do tri hiljade eura više. Pritom, retko ko vozi mnogo stoga većini ne treba dizelaš. Ja trenutno imam dizelaša i za 6 godina sam prešao 90.000 km. Meni recimo uopšte dizelaš ne treba

      Odgovori
      • nemanjqua

        to sto je konkretno u fiat.a je multijet, ista stvar kao u fiat stilo, alfama i lancia.ma… mnogo dobar, izdrzljiv, zivahan motor… delovi na trafici (jedino sto crkava kod td je turbina) a potrosnja tog 1.3 mjt je oko 4 i manje na otvoreno. Ako se mislis na FIATa, samo dizel.

        Odgovori
        • vladimir

          Fiat 500L 1.4 na 20.000 km prosek potrosnje 6,2. Fiat doblo 1.3mj _prazan_ nije spustao prosek ispod 5,5, nek bude mj 4l). 6,2-4=2,2l/100km BMB-a*152,90=336,38RSD/100km=2,816e. Razlika u ceni 1.3.mj i1.4 je 2000e. 2000e/2,816e/100km=710*100km=71000km.

          Odgovori
    • 1zverko

      Mada, kažu recimo da je u Fiat 500L dizel motor dosta bolji od benzinca. Ali tada auto više nije 12.800 nego oko 14.500 eur

      Odgovori
  • slucajni prolaznik

    pomešao si babe i žabe, sedane i hečbekove, klase … 500L i rapid su niža klasa od ostalih, civik je najbolji auto od svih i jedan od najboljih u klasi zato je i „skup“. Stavio si skupu astru a nisi golfa, koji lider klase. Best buy zbog uslova je 500L a sigurno je nova octavia mnogo bolja od fluenca i cruza. Fali ti auris, kia ceed, fokus …svi imaju akcijske cene i svi bolji od prva tri sa tvoje liste.

    Odgovori
    • 1zverko

      Da si malo obratio pažnju video bi u naslovu „povoljne novce“ što dakle znači koji auto kupiti za povoljne novce, što Golf, Honda i Auris svakako nisu. Uopšte nije ni bilo cilja da se poredi po klasama, veličini, snazi motora i ostalo. Već najbolji odnos optimalne cene/kvaliteta. TO je svakako 500L i to ne samo zbog uslova kupovine, već zbog celokupnog paketa opreme. Auris nisam poredio jer kreće od 14.200 eur a uz to ne dobijaš ni alufelne, zadnje podizače, alarm, parking senzore, i smatram da je precenjen. Honda je odlična ali preskupa. Uostalom mišljenja se razlikuju. Lično nikada ne bih kupio Aurisa, Golfa i Fokusa. Kia Ceed bih kupio, a može i dobra Octavia (ambiente) da se uzme za nekih 14.000 eur, bez alufelni. PRe bih to uzeo nego tvoja navedena tri automobila

      Pozdrav

      Odgovori
  • Pingback: Srpski Fiat 500L: Full test

  • Žarko

    Prošlo je godinu dana. I koji si auto na kraju kupio? 🙂

    Odgovori

Leave a comment

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.