Angažovanje poznatih ličnosti u reklamama kompanija nije nov pojam. Koristi se jako dugo, i sa velikim efektima. Marketing kao naučna disciplina i advertajzing (promocija) kao instrument marketinga jako vole angažovanje poznatih ličnosti, i često je preporučuju ukoliko naravno imate sredstava za tako nešto. Proizvod ili uslugu je mnogo lakše „ubaciti“ u podsvest potrošača ukoliko neko njima poznat ili koga obožavaju koristi to isto. Na zapadu se to svakodnevno dešava. I tržište gotovo uvek reaguje pozitivno na takve promotivne aktivnosti. Poznate ličnosti se angažuju da potvrde kako koriste određen proizvode ili usluge oduvek. Dobro odabrane poznate ličnosti mogu da privuku pažnju za određeni proizvod ili brend. To se upravo desilo kada je Sara, vojvotkinja od Jorka, poznatija kao Fergi, izjavila kako je izgubila suvišne kilograme zahvaljujući korišćenju proizvoda Wight Watchers. Ili se mističnost poznatih ličnosti može preneti na brend kao u primeru kada je Bill Cosby zabavljao grupu dece jedući teglu želea marke Jell-O.
Ovih primera je mnogo, od Mesija za Pepsi, preko Kijanu Rivsa u reklami za kornfleks pa sve do Meta Le Blanka iz Prijatelja za Hainze kečap.
httpv://www.youtube.com/watch?v=W29kpBQIPLg
httpv://www.youtube.com/watch?v=n8SthyV4BN4
Ali kakva je situacija u Srbiji? Na domaćem tržištu nismo mnogo viđali reklame sa poznatim ličnostima, a i one koje su bile nisu preteranog kvaliteta. Na prste se mogu nabrojati one dobre.
#WIN primeri poznatih ličnosti u domaćim reklamama:
Vojvođanska banka:
httpv://www.youtube.com/watch?v=6QjkbHdTRGY
Dis:
httpv://www.youtube.com/watch?v=dj_oLGM_gyo
#FAIL primeri poznatih ličnosti u domaćim reklamama:
SBB (koji je uspeo da sam istim glumcima kao kod DIsove reklame napravi lošu reklamu):
httpv://www.youtube.com/watch?v=unzlg-w65GU
Na eks – reklama koju pamtite po Nikoli Koju ali ne i po soku
httpv://www.youtube.com/watch?v=aohcAaPsoKI
ZAKLJUČAK:
Angažovanje poznatih ličnosti tek tako vam neće doneti samo od sebe dobru reklamu. Pre svega, sama reklama mora imati dobru priču i dobru pozadinu. Poznate ličnosti su tu samo da „poguraju“ reklamu i podstaknu potrošače na razmišljanje. Na primerima sam direktno pokazao kako je moguće da dve različite firme za različiti proizvod angažuju iste poznate ličnosti, a da jedna reklama bude jako uspešna a druga potpuni fail. Taj primer je svakako reklama za DIS gde su ljudi iz marketing odeljenja uspeli da shvate poentu a to je da nisu bitni popusti već krajnji račun. Oni su dobro osluškivali tržište, situaciju i same potrošače i njihove želje i prema tome kreirali promotivnu kampanju. Poznate ličnosti u njihovom slučaju su „gurnuli“ reklamu u dobrom smeru, prema svesti potrošača. Sa druge strane, isti glumci u SBB marketing kampanji nisu postigli dobar rezultat jer same reklame nemaju nikakvu poentu. Zato, poradite na samom storytelling-u
Rekli su