Zvanični promotivni video spot Komercijalne banke za 2012 godinu je potpuni promašaj, ako posmatramo sa stručne i profesionalne pozicije marketara. Da ukratko opišemo reklamu: Čovek beži od svojih ukućana po kući, krije se na raznim mestima dok ga svi jure da mu uzmu novac. On se plaši da ispadne loš muž/otac/sin jer nema novca, verovatno izgubio posao, i jedini spas mu je kredit od Komercijalne banke. Možda će se većina ljudi u Srbiji nasmejati i pronaći u ovoj reklami, ali ona ima dublje poruke za javnost koju prosečan stanovnik ove zemlje ne vidi, a te poruke su:
- Muškarac je glava porodice i samo on zarađuje
- Shodno stavu 1. žena ne zarađuje i samo sedi po kući ceo dan
- Deca kao sva deca, samo ‘oće pare
- Muškarac ili nema novca ili ima jako slabo plaćen posao pa mu je kredit jedina opcija da „da pare“ ukućanima
- U porodici nema razumevanja za tešku situaciju pa muž mora da se krije
- Muškarac je loš muž jer ne obezbeđuje novac
- Žena je …. jer samo pare traži
httpv://www.youtube.com/watch?v=EaZ2KfvxO4c
Šta vi mislite?
One thought to “Stručan pogled na reklamu Komercijalne banke 2012 – zašto je #fail”
Mislim da reklama nije #fail samo zato što obimno koristi stereotipe, ma koliko se oni nama ne dopadaju. Verujem, kao što si i napisao, da će se reklama dopasti ciljanoj javnosti.