U zadnje vreme sam pomogao par ljudi da odaberu mobilni paket koji najviše njima a da sadrži internet. Ali, mnogo se promenilo od tada. Telenor postavlja domaće zadatke, MTS je izbacio sjajnu ponudu i jako je blizu Telenoru, sa mogućnošću da ih prestigne… a Vip je tu negde. Konkurencija se zaoštrava neslućenom brzinom a ja ću ovde uraditi uporednu analizu i pokušati da vam olakšam koji paket da odaberete.
Ono što bih prvo rekao, sa velikom sigurnošću jeste da Telenor ima najbolju ponudu telefona, a MTS najgoru, ali izgleda da MTS ima najbolju ponudu paketa. Pa da krenemo:
Šta iz priloženog možemo zaključiti?
a) Za pakete do 1.000,00 dinara: Najbolje pakete ubedljivo ima MTS. Za 131,00 dinar više dobijate čak 150 minuta više od Telenora i 100 mb internet protoka više. Sa druge strane Vip je od MTS-a skuplji za 47,2 dinara i daje 25 minuta više, ali 275 poruka manje i 275 minuta internet protoka manje. Stoga, možemo reći da je MTS najbolji izbor za pakete do 1.000,00 dinara, zatim sledi Vip pa na kraju Telenor.
b) Za pakete do 2.000,00 dinara: Najbolje pakete ponovo odnosi MTS. Za razliku od Telenora MTS-ov paket je skuplji za 157,00 dinara ali donosi 300 minuta više, 500 poruka više i 500 mb internet
protoka više. Vip, sa druge strane je odmah iza MTS-a. Jeftiniji je za 188,80 dinara, ima isti broj minuta ali 900 poruka manje i 500 mb manje. Tako da i ovde možemo reći da je MTS odneo pobedu, a sledi ga VIP, pa na kraju Telenor.
Sad, da ne biste mislili kako je ovo plaćen blog za MTS, rećiću vam da sam 20 godina u Telenoru, da sam brata i devojku prebacio sa MTS-a u Telenor kao i jedan svoj poslovni broj koji sam imao kod MTS-a. I biznis broj nam je u Telenoru. I zaista volim Telenor. Ne bih ih menjao ni za šta. Pa zašto onda hvalim ovde MTS? Pa zato što su zaista promenili cenovnu i poslovnu politiku. I zato što su se kvalitativno promenili. Nekada sam ih jako, baš jako kritikovao na društvenim mrežama. Čak me je i njihov generalni direktor Radujko blokirao. Samo zato što sam iskazivao svoje snažno nezadovoljstvo. A ono se ogledalo u lošem korisničkom servisu (čekanje po 35 minuta na operatera, neljubazno osoblje po ekspoziturama, loši paketi, loša ponuda telefona, loše plaćanje telefona (nisu postojale rate) itd, itd…)
Ali verujem da se danas MTS promenio. Poboljšali su korisnički centar, unapredili svoje poslovnice, uveli plaćanje telefona na 12 rata kroz račun (Telenore, čuješ li ovo?!). Ali kao što sam već rekao nisu samo paketi važni. Najvažniji je odnos sa klijentima. Iz tih razloga, uvek ću ostati veran Telenoru. Ali SNAŽNO savetujem Telenoru da preispita svoju cenovnu politiku, počeće da gube klijente.
Eto, ja sam uradio uporednu analizu (benchmarking) a na vama ostavljam izbor odabira vašeg operatera 🙂
p.s. A gde je tu VIP? Pa, njih neću da komentarišem. Užasna veza, loše plaćanje telefona, maltretiraju korisnike (potražite iskustvo twitteraša Juznjaka i Ptikija). Prosto, Vip mora još neverovatno mnogo da radi kako bi uopšte prišao blizu MTS-u i Telenoru. Jeste, paketimu su im odlični, ali mora to mnogo bolje. I ne, plaćeni tekstovi u Mobilnom magazinu i sličnim novinama im neće mnogo pomoći.
13 thoughts to “Koji operater i koji paket? Evo saveta – uporedna analiza”
MTS definitivno najbolju ponudu ima!
Interesuje me, sta je toliko kvalitetno kod telenora, pa da neko da duplo vise novca, odnosno da za isti novac dobije duplo manje?
Razmisljao sam vise puta, ali uvek me je odvracao razum da ne mogu biti toliko kvalitetniji, pa da daju duplo manje, mozda se varam?
Sa mts zaista nemam problema, podrsku ni nemam razloga da zovem, a i kad zovem relativno su ok, niti bolji niti gori od usluga te vrste u Srbiji u bilo kojoj oblasti.
Imao sam jednu reklamaciju, to se malo oduzilo, ali je na kraju odbijeno od racuna i bio sam zadovoljan, jer nije bilo nista o glavu, mada svakako da bi bilo bolje na vreme da su resili.
Ponuda telefona im je bila prilicno slaba, vidim sad od pre neki dan je bolje, moglo bi jos, al dobro.
Kada opet pogledam sve, idalje ne mogu da nadjem razlog da predjem u telenor?
Vidim sad prvi put i cudim se, telefoni su im nesto jefitniji, mada ne drasticno, ali opet kroz 2 godine, ne bih rekao da se ta razlika od nekoliko hiljada kompenzuje sa 50% minuta i 30% poruka/interneta
Dušane, bio sam u MTS-u, i imao sam užasno iskustvo sa njima. Loše ophođenje prema klijentima (klasično razmišljanje državne firme), loši su bili paketi, pa čak i veza mi je bila loša na Banovom Brdu. Zato sam taj jedan broj koji sam imao kod njih preneo u Telenor.
Danas vidim da je situacija mnogo bolja, što me raduje, jer je to u interesu potrošača u Srbiji
A delom i našom zaslugom… 🙂
Sve ovo stoji, još kad mt:s bude završio svoju novu HSPA+ mrežu, neće postojati ni jedan razlog zašto bi neko otišao u Telenor.
HSPA+ na mt:s-u već radi, ali nisu još 100% mreže završili, tako da ni kvalitet internet saobraćaja neće biti u zaostatku za Telenorom.
Primetio sam da je Telenoru opao kvalitet mreže od uvođenja Pametne mreže. Ne znam kako, ne znam zašto ali nešto izgleda još uvek rade. Telenor će morati više da se potrudi u narednom periodu.
Prvenstveno bravo za post. Nadam se da će se nešto pomeriti s mesta, ako sve više blogera krene tvojim putem… Putem analiziranja, poređenja i naravno izražavanjem ličnih potreba!
Naime, ja sam oko 15. godina na MTS-u i kada se podvuče crta, zadovoljan sam. Ali ne krijem da bi mogli poratiti na kvalitetu ophođenja prema klijentima.
U biti nam je da budemo nezadovoljni, ali i operateri moraju da shvate, da onog dana kada prestanemo da tražimo bolju i kvalitetniju uslugu, jeftinije cene, bolje i povoljnije telefone, to je dan kada ćemo prestati da koristimo njihove usluge. To znači da se moraju prilagođavati pojedinačnim potrebama korisnika i prekinuti politiku masivnosti.
Mi smo još uvek, nažalost, njima samo broj.
Tane
P.S. Paket mi je istekao u maju, a nisam ga produžio ptvi put posle toliko godina. Da vidimo šta će da se desi i koliko su spremni da zadrže stare klijente ili drugi da „privole“ nove.
Hvala Tane 🙂
Nažalost, većina kompanija tretira svoje klijente kao „samo još jedan broj u nizu“ 🙁 Još uvek u Srbiji ne postoji moderan i proaktivan način razmišljanja, ali verujem da će se i to promeniti.
Što se tiče produženja, pa ja kada sam prebacivao svoj broj iz MTS-a u Telenor, ne bi verovao kakve sam ponude dobijao. 6 meseci oslobođenja od pretplate, dva telefona, jedan je bio htc wildfire za 1 din, drugi neki običan bezveze ali kao dodatak tom htc-u, ma ne bi verovao. Ali u tom trenutku sam toliko bio besan da ni na šta nisam pristajao
Ali, kao što rekoh, vidim da se danas menja situacija, da ide na bolje, i da je MTS promenio malo svoje ophođenje prema klijentima i poslovne procese. Nije loše 🙂
Borimo se za prava potrošača 🙂 hehe
Evo da i ja prozborim koju, btw 16+3=19.
Kod Telenora sam i zadovoljan sam njihovim odnosom prema klijentu. Ima mesta za napredak, o tome sam im pisao.
Mts moze biti ozbiljan kada se opere od svih malverzaicija sa partnerima tipa Tehnomobile. Zatvara se prodavnica na Vozdovcu, pokupe se odnekle fotokopije nekih licnih karti i pisu se ugovori. Zao mi je sto u ovoj drzavi i pored krivice prijave nemam nacina da isteram to do kraja.
Vip necu komentarisati, njihova usluga je najgora – posle isteka ugovora moras jos mesec dana da budes njihov korisnik. Nije se nasao neko da ih rebne dobro, polazem nade u Ptikija.
Eh, to ti je država. Baš iz tih razloga sam pobegao od MTS-a. Ali, verujem da će biti bolji, inače će da propadnu.
Svi polažemo nade u Ptikija 🙂
Wou, wou, wou…nisam od tebe očekivao da kritikuješ (skoro se može okarakterisati kao „pljuvanje“) nekoga, o kome si samo slušao/čitao. VIP je daleko od idealnog, i mnogo kritika imam na račun istog (najviše po pitanju stavljanja akcenta na sticanje novih, a „bojkot“ starih korisnika), ali si komentarisao Telenor, koji mi je doneo nebrojeno loših iskustava (SKUPI SU!!! i podrška beše tragična), a VIP, sa kojim imam uspešnu trogodišnju saradnju, gde me veoma poštuju kao biznis korisnika, gde dobijem call operatera odmah, gde sam imao brži i stabilniji internet nego prijatelj na MTS-u (koji je sedeo pored mene) u skoro celom Beogradu si izostavio i pljuješ po njima, na osnovu tuđih iskustava.
1. 5 call operatera koristi VIP brojeve na najjeftinijim NOKIA telefonima, čak 8h dnevno, i nikada nije bilo problema sa vezama
2. koristim VIP internet u celoj Srbiji…istina, negde nema 3G (mada, to je slučaj sa svima), ali tamo gde ga ima, radi savršeno
3. uz malo truda (dopisi na memorandumima…) ti izađu u susret u mnogim zahtevima, a odgovore u roku od 24h.
VIP je poslednji ušao u trku, u početku su imali mnogo teh. poteškoća, pa ih, verovatno usled toga, i danas bije loš glas. Ja stvarno, s tehničke strane, nemam nikakvih problema sa VIP-om, i glupo je da se više širi ta priča, a gotovo uvek potiče od ljudi koji nemaju veze sa njim, nego su, eto, čuli od nekoga… (poznajem još dve firme sa po 10ak brojeva, i nemaju zamerke ove vrste).
Ivane, priču o Vipu sam čio od Južnjaka koga mnogo cenim kao čoveka i poslovnog partnera. Ja da sam se našao u njegovoj situaciji ne znam šta bih uradio, samo znam da kada bih se vratio u Beograd da bih zadavio pola Vip-a. Ako nisi upoznat sa njegovom pričom imaš je ovde http://zverko.rs/2011/10/kako-ne-treba-poslovati-vipfail/
Dalje, ja ovde nisam pljuvao kao što ti kažeš. Upoređivao sam cene paketa. Najgori je Telenor, najbolji je MTS a Vip je u sredini.
Problem, sa kojim se suocio „juznjak“, imao sam i sam, ali: 1. Vecina korisnika pametnih telefona bi trebalo da im bude zahvalna, jer bar 50% istih nije iskljucilo data saobracaj u roamingu, pa bi bilo cak i pokvareno, da ih lupe po usima na kraju meseca zbog neznanja. S druge strane, mnogo bi, brate, bilo, da finansiraju svakog korisnika sa 50% iznosa racuna. Ok su pojedinacni slucajevi, ali i sam sam nakucao 6k din za jedan dan, nesvesno – dakle, ima nas podosta. 2. Uz malo pregovaranja, tel mi je bio aktiviran posle 25 min.
U tvom postu jasno istices dva operatera, dok treceg spomenes, usput. Ako si zeleo dati realno poredjenje, onda je trebalo da navedes SVE mane i prednosti svakog, pojedinacno. Samo zapazanje 😉
Dočekali smo i novu analizu ponude mobilnih operatera. Bilo bi dobro kada bi nastavili ovu praksu kako bi sve ponude stavili na vagu. Definitivno je da svi mobilni operateri treba zaista da stave fokus na prenosu podataka.