Ovim postom sam želeo da podelim sa vama jedan novi, moderan i jednostavan koncept pomoću kojeg možete dobiti dizajn za bilo kakvu potrebu. I to ću vam preneti preko mog iskustva, jer sam ja skoro dobio dizajn logotipa i headera za moj blog preko platforme GreenDesign.rs:
Naime, u svetu (čitaj zapadu i razvijenim zemljama) potpuno je uobičajeni i normalan način za dobijanje dizajna upravo korišćenje crowdsourcing platformi poput 99designs.com , designcontests.com i mnogi drugi. Već godinu i po dana na prostoru ex-YU posluje sličan koncept i kompanija Green Design doo sa svojom online crowdsourcing platformom www.greendesign.rs Ovakve platforme okupljaju ogroman broj dizajnera na jednom tržištu i spajaju ih sa kompanijama i licima kojima je potreban bilo kakav dizajn, uglavnom iz sfere grafičkog dizajna. Preko ovakvih servisa možete dobiti logo dizajn, dizajn bilborda, flajera, plakata, vizit karti, majci, sajtova, ambalaže pa čak i dizajn promotivnih i ostalih spotova (video radova, animacija).
Na mom primeru, ceo tok je išao zaista lako i jednostavno. Napravio sam konkurs na GreenDesign.rs gde sam rekao šta želim i šta mi je potrebno za moj blog. Zatim, ogroman broj dizajnera sa celog Balkana je videlo taj konkurs i oni koji su odlučili da učestvuju postavlajli su radove online, koje ja mogu da vidim uvek, 24/7 sve dok traje konkurs. Radovi koji mi se ne sviđaju eliminišem, koji mi se sviđaju ocenim a mnogima i dam komentare šta treba da promene, šta valja a šta ne. I na kraju, dobio sam zaista veliki broj radova (njih 486). I zaista sam imao muku da izaberem pobednika. Dobio sam dosta odličnih i kvalitetnih radova. To otprilike izgleda ovako a za više info pravac na www.greendesign.rs:
Ovakvi servisi najviše su značajni za male i srednje kompanije sa malim brojem zaposlenih koji nemaju svoj dizajn tim u okviru organizacione strukture, a takođe imaju mali i ograničen budžet. Velike kompanije uglavnom imaju svoje dizajnere ili pak unajmljuju poznata i teško pristupačna imena iz sveta dizajna koji rade za ogromne svote novca. A takođe unajmljuju i agencije za ovakve potrebe. Ali, čak i tako velika imena ponekad koriste ovakve servise jer žele da ispitaju javnost, da vide kako javnost percipira njihov brend i proizvode/usluge ali time dobija i promociju. Tako, velika imena poput Limunda, Kupinda, Fruvite, CapitalEstate-a i Krojača iskoristila su usluge GreenDesign.rs platforme.
Kako to funkcioniše u praksi? Putem ova dva grafika je to najlakše objasniti:
Potrebno je još mnogo vremena da prođe u Srbiji i regionu kako bi internet projekti i startupovi zaživeli, jer trenutno je upotreba interneta na još niskom nivou, ljudi su nepoverljivi, banke imaju oštre uslove za primanje kartica preko interenta, oseća se odustvo Pay Pal-a. Ali, ovakvi servisi mogu samo doprineti masovnoj upotrebi interneta i nadam se da će ovakvi i slični servisi zaživeti i kod nas jer vreme je da uhvatimo korak sa modernim svetom. Internet je budućnost, i ovakve stvari su potrebne Srbiji
2 thoughts to “Moderni crowdsourcing internet servisi za dobijanje dizajna”
Dobro napisano, svaka čast..
Hvala 🙂