Jedna genijalna stvar koju sam skoro zapazio jeste nova akcija IDEA koja daje besplatno bonove, tačnije pravi novac za određeni iznos kupovine. U marketingu, vaučeri, pokloni, nagradne igre i sl. se stručno naziva podsticanje prodaje. Ali, šta je mene zaintrigiralo kod ove akcije? Pa, samo jedna reč: BONOVI. IDEA je mogla da iskoristi naziv „vaučer“ ili „kupon“ ili nešto treće. Ali, oni su baš izabrali reč bon. Mnogi ljudi ne obraćaju pažnju na to, ali podsvesno upravo ta reč vrši strahovit atak na svest potrošača.


Kao što znamo, Srbi su narod koji veliku važnost pridaje istoriji, nije navikao na promene i teško gleda u budućnost dalje od prve subote. Često možemo čuti: „Jao kako je bilo za vreme Tita“ ili „Eh, u naše vreme…“. Genijalni marketing profesionalci (očigledno) iz IDEA marketing tima su tu činjenicu iskoristili do maksimuma. Pokrenuli su akciju gde se za sve transakcije (kupovine) od 2.000,00 din do  3.999,99 din IDEA poklanja bon od 200,00 dinara, od 4.000,00 din do 9.999,99 din poklanja se bon od 500,00 din a za kupovine preko 10.000,00 din ide bon od 1.000,00 din + 15%. Bitno je napomenuti da taj bon služi umesto novca, i sa istim možete kupiti bukvalno sve, kao da imate novac. Dakle, sledeća kupovina, ide sa bonom umesto novca, i ništa ne plaćate. Zašto su to uradili? Jednostavno. Zato što Srbi, kao što sam već napomenuo žive u prošlosti, strašno su nostalgični, a kako je Srbija zemlja starih ljudih, većina je živela u vreme kada su od države dobijali bonove (umesto novca) za bukvalno sve: benzinske pumpe, restorane, kupovinu obuće i odeće preko sindikata…

I zato, sada kada sam bio u IDEA marketu, ogromna gužva, i pogađate, uglavnom su stariji ljudi, mahom penzioneri. Nigde mladih, sem mene i još par njih. I naravno, starija populacija (penzioneri) pohitali su sa sve onako pohabanim kukovima trčećim korakom ka IDEA marketu kako bi dobili besplatan bon. I svi sa osmehom izlaze iz marketa, jedva čekajući da ponovo kupuju u njihovim marketima, koristeći bonove i skupljajući ih…. I ja sam isto pokupovao neke stvari, dobio bon od 500,00 din koji sam sledeći dan iskoristio za kupovinu nekih osnovnih namirnica. I zaista, lep osećaj 🙂 ali ne toliko koliko je lep osnovnoj ciljnoj grupi ove akcije – penzionerima.

Marketing je još jednom pobedio…

6 thoughts to “Podsticanje prodaje – atak na emocije potrošača by IDEA

  • miskolino

    i nema veze što je u Ideji skoro sve skuplje nego na drugim mestima 😉

    Odgovori
    • zverko

      Pa to ti kažem 🙂 nije bitno što je najskuplje, to ljudi ne gledaju, nego kao ovce 🙂 A ja sam jedna od ovci, mada išao sam tamo samo zato što je na dva metra od mene 🙂

      Odgovori
  • AdriaTalk

    Da ne zaboravimo reklamu koja ide kao podrška akciji „bon“, sa likovima iz serije „Bolji život“. 🙂 Sve u svemu sjajna kampanja IDEA-e.

    Odgovori
    • zverko

      Da, genijalno. RTS reprizira po 15ti put seriju Bolji Život a svi živi gledaju uključući moju dragu, mamu, tatu, i 99% ljudi koje znam 🙂 Dakle, Srbi se pale na to, a pametni ljudi iz IDEA su to do maksimuma iskoristili 😀

      Odgovori
  • Sandra Kravitz

    ne zaboravi i da su uveli 10% sniženje za penzionere, ako se ne varam, 10. i 25. u mesecu – kada su penzije 🙂

    Odgovori
    • zverko

      e nisam znao za to 🙂 ali eto, još jedan bonus na celu akciju

      Odgovori

Leave a comment

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.