Productivity-

Najvažnija stvar u životu svakog startapa je tim. A šta je važno za tim? Pa komunikacija i produktivnost. Komunikacija mora biti pravovremena i valjana a produktivnost na visokom nivou. Dosta sam istraživao i pokušavao da nađem savršen miks alata za ove potrebe. Potrebno je svakodnevno popisivati sve taskove za IT, Marketing i ostali tim. Probali smo Basecamp koji je u besplatnoj varijanti neupotrebljiv a ako želite da platite jako je nekonkurentno skup. Probali smo i Jira sistem ali je on razumljiv samo, i isključivo  programerima, i teško ga koriste drugi. Jednostavno, užasno je naporan. Barem meni. Mislim, savladao sam ga, ali šta vredi. I plaća se naravno, jer je besplatna varijanta takođe neupotrebljiva. A onda smo se vratili na potpuno besplatni i beskonačno „slatki“ Trello. Možda nema sve opcije koje bi programeri voleli da ima, ali ima sasvim dovoljno običnih i polu naprednih opcija.

Untitled

Ok, a šta je sa komunikacijom? Mejlovi samo zatrpavaju fokus i teško je pretraživati timske dogovore koje ste pisali pre 3 meseca mejlovima. A još je gluplje komunicirati sa timom kroz FB grupe, ili Viber ili šta god drugo slično tome. Dok smo koristili Jira sistem, koristili smo i njihov HipChat koji je jako, jako loš. Najavljivali su da će raditi veliki update ali se ništa od toga nije desilo. Te smo odustali, razume se, kad smo odustali i od Jire. A onda smo počeli da koristimo Slack.

Untitled2

Slack je jedan presjajan alat za timsku komunikaciju, i što je najlepše od svega – potpuno je besplatan. Ok, naravno, i oni moraju da žive od nečega pa postoji i naplaćivanje za neke dodatne opcije, ali besplatna verzija je potpuno, apsolutno i iskreno dovoljna za dobar tim od minimum 10 ljudi. Kroz smartphone odnosno web aplikaciju kreirate vaš nalog (domen vaše firme) i dodajete članove tima (mejl mora biti na tom domenu). U okviru svog naloga pravite komunikacione kanale (recimo #Marketing) i tu dodajete članove tima. Postoji jedan administrator (vlasnik) a ostali su članovi.

Untitled4

 Lepota Slacka je u tome što postoji jako dobar search sistem pa celokupnu komunikaciju, fajlove i dokumente možete lako naći. Naravno, taj search u besplatnoj verziji radi „lošije“ (da se tako laički izrazim), dok u paid verziji „kida (da se zemunski izrazim). Još jedna sjajna stvar sa Slackom je što podržava integraciju sa drugim aplikacijama. Kao naprimer Trello sistema.

Untitled5

I tako, sada smo došli na to da koristimo potpuno besplatne alatke za produktivnost i komunikaciju. Kasnije, ukoliko bude potrebe mogu se dodavati i drugi alati. Recimo, Lead Developer može da koristi Jira kako bi radio sa svojim timom, a da komunicira sa menadžmentom preko Slacka i Trella. Zašto da ne?

Koja su vaša iskustva? Šta vi koristite? Ukoliko koristite.

10327238_10152391322933890_47774843_n

Leave a comment

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.