Verujem da nema onog ko ne zna šta je Diners. Ali, da udovoljim i onima koji ne znaju, Diners je Kartičarski Klub koji izdaju međunarodnu, svetski poznatu karticu Diners. Kao i u svetu, postoji i u Srbiji gde je predstavništvo za region (Srbija, Crna Gora, Makedonija). Mnogi obožavaju ovu karticu. Naročito vaše majke i stariji ljudi. Zašto? Jer su im kamate (provizija kako oni vole da zovu) izuzetno male. Sve što kupite dolazi na naplatu prvo sledećeg 12-15 u mesecu, a možete kupovati na 3/6/9/12 rata sa jako malom kamatom.

Ali, uprkos svim ovim hvalospevima, Diners u Srbiji ima lošu marketing i poslovnu strategiju. Do skora sam imao Diners ali sam ga i ugasio. U koju god sam radnju ušao prvo pitanje je uvek bilo: „Primate li Diners“. I stalno čujemo od mnogih ljudi po Ušću, Delti, Piramidi i drugim šoping centrima isto pitanje. A odgovor je gotovo uvek bio: „Primamo sve sem Dinersa“ a ponekad i „Primamo sve sem Dinersa i Amerikena“. Kako je došlo do toga? Pa, jako lako. Njihova cenovna (marketing) strategija je katastrofalno loša. Veliki broj ljudi ima Diners ali mali broj trgovaca prihvata isti. Tako, ljudi Diners karticu najviše koriste u trgovinama poput Tempa, Rodića i Idea-e gde je moguće platiti na maksimalnih 2 rate (što je jako malo). Trgovac da bi sa njima potpisao ugovor mora da pristane na čak 5%-7% provizije.

Kada sam razgovarao sa svojim poznanikom, vlasnikom Gigatrona, o implementaciji Dinersa samo je odmahnuo rukom. Rekao je da su mu prvo tražili čak 7% na šta se on samo nasmejao (Intesa recimo ima sa njim ugovor na oko 1,5%). Na kraju su mu ponudili 5% što je glatko odbio. Sa pravom i razumevanjem. Ono što meni nije jasno kako je moguće da čelni ljudi Dinersa uopšte pitaju nekoga, ko ima multimilionski promet mesečno, da potpišu sa njima ugovor na 5%? Zar nije u interesu Dinersa da potpiše na 1% pa da mesečno samo od jedne firme (Gigatrona) uzimaju minimalno 20.000,00 din (u najslabijem prometu i slučaju). Pa sve to puta mnogo firmi? Ovako gube novac! i gube prilike. Već su sada otpustili ljude u Crnoj Gori i potpuni HQ preselili u Beograd. Pada im promet, zarada a sa tim i smanjuju broj zaposlenih.

Pored ovih problema, postoji još jedan veliki: Samovolja trgovaca koji krše propise Dinersa! Zapravo, uslovima korišćenja Diners-a zabranjeno je dodavati trgovačku proviziju osim one koju je Diners propisao. Tako, ako nađete radnju koja prima Diners, i ako kupite nešto Diners-om, pored njihove provizije i trgovac će da zaračuna svoju. Tako imamo primer Tehnomarketa (Delta) koji dodaju 2% na svaku ratu! Diners iz očiglednih razloga toleriše takvu situaciju.

I zato i pišem ovaj blogpost, jer je Diners kartica zaista sjajna. Laka za korišćenje. Može i na internetu da se koristi (dosta puta sam plaćao). Ma koliko njihova cenovna politika prema klijentima (vlasnicima kartica) bila odlična, cenovna politika prema trgovcima je katastrofalna. Mada i prema vlasnicima kartice imaju donekle loše poteze. Godišnja članarina je preskupa, podizanje keša ima visoku proviziju -6% (U svim bankama na Visa, MasterCard karticama je oko 2-3%)…

Da rezimiramo šta ne valja kod Dinersove marketing stragije:

  1. Traže ogromnu proviziju trgocima (od 5%-7%)
  2. Visoka godišnja članarina za vlasnike kartica (3.000,00 din ili 330,00 din mesečno)
  3. Mali broj akceptanata (trgovaca koji prihvataju Diners)
  4. Visoka provizija za podizanje keša od čak 6% a novac ne možete vratiti u ratama već mora prvog 12-15 u sledećem mesecu

A voleo bih i jedan dobar primer (zašto je Diners dobra kartica) da prikažem:

  • Kupili ste košulju od 10.000,00 din na 6 mesečni rata
  • Provizija se računa tako što se broj rata pomnoži sa 1,5% provizijom i dolazi se do ukupne provizije. U ovom slučaju to je 9% mesečno (6 rata x 1,5%).
  • Mesečna rata iznosi 1.816,67 din (rata 1.666,67 din plus 9% na ratu)
  • Kada otplatite proizvod ukupna provizija (kamata zapravo) iznosi samo 900,02 din!

 

Leave a comment

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.